لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۳:۱۵

مرگ تبعه بریتانیا در پی حمله انتحاری طالبان در کابل


عکس تزئینی است
عکس تزئینی است

در پی حمله طالبان به خودروی سفارت بریتانیا در کابل، وزارت کشور افغانستان از مرگ پنج نفر در این حمله از جمله یک تبعه بریتانیا در پایتخت این کشور خبر داد.

يک خودروی سفارت بريتانيا در اطراف کابل، پايتخت افغانستان، هدف حمله انتحاری قرار گرفت. اين حمله انتحاری صبح پنج‌شنبه، ششم آذر، رخ داده و گروه طالبان مسئوليت آن را بر عهده گرفته است.

پیشتر آمار متفاوتی از تلفات اين حادثه منتشر شده بود. خبرگزاری فرانسه در گزارش خود، از کشته شدن دو شهروند افغان و مجروح شدن تعداد بيشتری خبر داده، اما راديو آزادی (بخش دری راديو اروپای آزاد / راديو آزادی) از کشته شدن چهار نفر خبر داده است.

حال خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از سخنگوی وزارت کشور افغانستان گزارش می‌دهد که در این حمله انتحاری علاوه بر پنج کشته، ۳۳ غیرنظامی نیز مجروح شده‌اند.

چهار کشته دیگر در اثر این حمله افغان بودند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، اين حمله انتحاری در جاده کابل – جلال آباد که محل بسياری از مراکز خارجی و پايگاه‌های نظامی است، رخ داد.

يک فرمانده پليس گفته که يک شهروند افغان که در خودروی سفارت بريتانيا بوده، به شدت مجروح شده است.

يکی از سخنگويان سفارت بريتانيا نيز گفته که اين سفارتخانه در حال همکاری با دولت افغانستان درباره انفجار است.

حملات مسلحانه و انتحاری در ماه‌های اخير در کابل افزايش يافته‌اند.

سه روز پيش نيز، انفجار بمبی که در يک دوچرخه جاسازی شده بود، به کشته شدن دو مامور امنيتی سازمان پيمان آتلانتيک شمالی (ناتو) منجر شد.

يک روز پيش از آن نيز، حمله‌ای انتحاری در ميانه يک بازی واليبال در شرق افغانستان، به کشته شدن نزديک به ۵۰ نفر و زخمی شدن ده‌ها نفر منجر شد.

XS
SM
MD
LG