لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۳۸

واگذاری ۲۵ هزار سهمیه بیمه کارگران ساختمان به مجلس نشینان


اعداد و ارقام بعضی وقت‌ها حامل واقعیت‌های شگفتی‌آفرین هستند. رادیوفردا نگاهی دارد به آمار و ارقامی که به تازگی در ایران بر سر زبان‌ها بوده‌اند:

واگذاری ۲۵ هزار سهمیه بیمه کارگران ساختمان به مجلس نشینان

ایلنا، چهارم آذرماه: به موجب یک سند سازمان تامین اجتماعی در روزهای پایانی پارسال توزیع ۲۵ هزار سهمیه بیمه کارگران ساختمانی را به نمایندگان مجلس سپرده‌ است.

در این سند که بعد از مدت کوتاهی از سایت ایلنا حذف شد،‌ سازمان تامین اجتماعی در ۲۷ اسفند پارسال حدود نیمی از ۵۰ هزار سهمیه بیمه کارگران ساختمانی را ‌به نمایندگان مجلس سپرد تا نمایندگان این سهمیه‌ها را در حوزه‌های انتخاباتی‌شان توزیع کنند.

کمتر از «۳۵ درصد» خشونت‌های خانگی گزارش می‌شود

ایرنا، ششم آذرماه: سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس ایران می‌گوید که میزان مرگ ناشی از خشونت در بین زنان ۱۵ تا ۴۴ ساله در ایران با میزان مرگ ناشی از سرطان «برابر است»، اما در عین حال «کمتر از ۳۵ درصد» از این خشونت‌های خانگی در کشور به پلیس گزارش می‌شود.

به گفته محمدعلی اسفنانی، بر اساس نتایج یک تحقیق، از ۱۸۰ مورد شکایت زنان علیه خشونت خانگی، ۱۲۸ مورد به دلایل متعدد «علاقه‌ای به پیگرد قانونی شکایت خود نداشتند.»

۱۵ سالگی، سن گرایش به مواد مخدر در ایران

ایسنا، ششم آذرماه: قائم مقام دبيرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر ايران، با اعلام اين موضوع که سن گرايش به مصرف مواد مخدر در ايران به ۱۵ سالگی رسیده افزود: «۱۰ درصد معتادان را زنان تشکيل می‌دهند.»

عليرضا جزينی، قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر، با اعلام آمار يک ميليون و ۳۲۵ هزار نفری برای معتادان در ايران، از تخصيص بودجه ۳۰ ميليارد تومانی برای بيمه معتادان از سوی دولت خبر داد.

۳۰ هزار میلیارد تومان هزینه سالانه جبران حوادث کار

ایلنا، هشتم آذرماه: حسن هفده تن، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی،‌ روز شنبه اعلام کرد که سالانه ۳۰ هزار میلیارد تومان بابت جبران آثار ناشی از حوادث کار در ایران هزینه می‌شود.

حسن هفده تن گفت که ایران از لحاظ ایمنی در بین ۱۸۹ کشور جهان،‌ رتبه ۱۰۷ را دارد.

او گفت که وقتی ایمنی در کشور ضعیف است، ضریب رشد اقتصادی تا حدود زیادی کاهش می‌یابد.

۸۵ هزار بیمار مبتلا به اچ- آی- وی در ایران

ایرنا، دهم آذرماه: همزمان با روز جهانی ایدز، معاون وزیر بهداشت ایران از احتمال ابتلای «۸۵ هزار نفر» در ایران به ویروس ایدز خبر داد.

علی‌اکبر سیاری، با اشاره به ثبت «۲۸ هزار و ۶۳۳ مورد» ابتلا به این ویروس گفت که ابتلا به ایدز در بین معتادان تزریقی «از حد بحران» گذشته و در بین «زنان دارای رفتارهای پرخطر جنسی» نیز در «مرحله بحران» است.

به گفته آقای سیاری «سطح شیوع ایدز» در «برخی گروه‌ها» بسیاراست، بطور مثال میزان شیوع ایدز بین معتادان ترریقی ۱۵ درصد و بین «زنان دارای رفتارهای پرخطر جنسی» چهار و نیم درصد است.

نیاز به «۸۰۰ هزار» شغل جدید در سال

مهر، یکم آذرماه: معاون وزیر کار از نیازِ سالیانه ایران به ایجاد ۸۰۰ تا ۹۰۰ هزار شغل جدید خبر داد و گفت که ایجاد این تعداد شغل، نیازمند رسیدن نرخ رشد تولید در ایران به ۷ درصد است.

حسن طایی، ۳۱فروردین نیز گفته بود که باید سالانه یک میلیون شغل در کشور ایجاد شود.

بر پایه گزارش‌های مراکز دولتی، رقم رشد اقتصادی ایران در بهار امسال حدود ۴ و نیمدرصد بوده‌است.

مرگ ۱۲۴ تهرانی در شش ماهه اول با قرص برنج

فارس، دهم آذرماه: آنچنانکه سامانه اطلاع‌رسانی سازمان پزشکی قانونی اعلام کرده، در شش‌ماهه نخست امسال ۱۲۴ مرگ ناشی از مسمومیت با قرص برنج در تهران رخ داده‌است.

بر اساس تازه‌ترین گزارش سازمان پزشکی قانونی از تمام موارد مرگ به دلیل مسمومیت با قرص برنج در شش‌ماهه اول امسال ۷۲ تن مرد و ۵۲ تن زن بوده‌اند.

در مدت مشابه سال گذشته تعداد موارد مرگ با مصرف قرص برنج ۱۲۴ تن اعلام شده بود.

۱۱ میلیون دختر و پسر در گذر از سن باروری

ایسنا، بیست وششم آبان ماه: مدیرکل دفتر سلامت، جمعیت وخانواده وزارت بهداشت گفت در در حال حاضر ۱۱ میلیون دختر و پسر در آستانه ازدواج در ایران داریم که سن باروری آنان در حال گذشت است.

محمداسماعیل مطلق در حاشیه نشست «ارتقاء نرخ باروری کلی» که در مشهد برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر سه میلیون زوج نابارور در کشور داریم که بیشتر آن‌ها دچار ناباروری اولیه هستند به همین دلیل در اداره سلامت بارداری گروهی برای رسیدگی به ناباروری تشکیل شده و ۹۰ درصد داروهای ناباروری نیز تحت پوشش بیمه قرار گرفته است.

XS
SM
MD
LG