لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۴۲

از ۵ میلیون ثروتمند ایرانی تا ۶۰ عمل جراحی بر روی قربانی اسیدپاشی


اعداد و ارقام بعضی اوقات حامل واقعیاتی شگفتی‌آفرین هستند. رادیوفردا نگاهی دارد به آمار و ارقامی که در روزهای اخیر در ایران بر سر زبان‌ها بوده‌اند:

۴۰۰ میلیارد تومان هزینه جمع‌آوری زباله‌های تهران در سال

مهر، ۱۷ آبان: رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران با بیان اینکه سالانه ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه جمع‌آوری زباله‌های پایتخت است، می‌گوید که با وجود این، وضعیت پاکیزگی شهر نامناسب است و می‌بینیم کنار کوچه‌ها یا مخازن زباله همچنان کیسه‌زباله‌ها وجود دارد.

به گفته رحمت‌الله حافظی روزانه یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان هزینه جمع‌آوری زباله‌های شهر تهران می‌شود.

ایران چهل و هشتم دنیا در جذب گردشگر

مهر ۱۷ آبان، ایران در گزارش سازمان جهانی جهانگردی برای نخستین بار پس از انقلاب اسلامی در فهرست۵۰ کشور برتر دنیا از نظر آمار ورود گردشگران خارجی قرار گرفت و رتبه چهل و هشتم را متعلق به خود کرد.

هر سال سازمان جهانی جهانگردی فهرستی از ۵۰ کشور برتر دنیا از نظر تعداد ورود گردشگران خارجی ارائه می‌کند که ایران برای اولین بار پس از انقلاب اسلامی در سال ۲۰۱۳ رتبه ۴۸ را در این فهرست به دلیل جذب ۴میلیون و ۷۰۰ هزار گردشگر خارجی کسب کرد.

دست کم ۶۰ عمل جراحی برای قربانیان اسیدپاشی

ایلنا، ۱۷ آبان: به گفته عضو هیئت مدیره انجمن جراحان پلاستیک و زیبائی ایران، نتایج جراحی پلاستیک قربانیان اسیدپاشی مطلوب نیست، چون جراحی پلاستیک آنان به یک یا دو عمل منتهی نشده و دست‌کم به ۶۰ عمل جراحی نیاز پیدا می‌کنند که روند درمان را به درازا کشانده و ممکن است تا ۱۰ سال نیز طول بکشد.

ععبدالجلیل کلانتر هرمزی می‌گوید: «زیبا شدن» با «سالم شدن» متفاوت است و قربانیان اسیدپاشی دیگر «زیبایی» خود را به‌دست نمی‌آورند.

قربانیان چنین حوادثی با مشکلات تامین هزینه‌های درمانی، بازیابی سلامتی و بازگشت به زندگی عادی روبه‌رو هستند.

۳۵ سانتی‌متر ارتفاع دریاچه ارومیه بیشتر شد

ایلنا، ۱۲ آبان: مدیرکل محیط زیست استان آذربایجان غربی از افزایش ۳۵ سانتی‌متری ارتفاع دریاچه ارومیه نسبت به مهرماه سال جاری خبر داد.

حسن عباس‌نژاد درباره وضعیت کنونی دریاچه ارومیه گفت: ارتفاع دریاچه اکنون به هزار و ۲۷۰ سانتی‌متر رسیده که نسبت به مهرماه ۳۵ سانتی‌متر افزایش یافته‌است.

۳ هزار طرح عمرانی نیمه‌تمام میراث دولت احمدی‌نژاد

ایلنا، ۱۲ آبان: ایرج ندیمی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ایران می‌گوید که از حدود سه هزار پروژه عمرانی نیمه‌تمام که از دولت‌های قبل باقی مانده، ۲۴۸ پروژه برای اجرا انتخاب شده‌است.

محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت حسن روحانی نیز گفته که هم‌اینک «۲۹۰۶ طرح نیمه‌تمام عمرانی» در ایران وجود دارد.

۸ مرگ روزانه به دلیل اعتیاد به مواد مخدر

ایرنا، ۱۱ آبان: نحیف حسینی، معاون ستاد مبارزه با مواد مخدر ایران می‌گوید روزانه هشت مرگ در پی استفاده از مواد مخدر در ایران ثبت می‌شود و بیشتر این قربانیان بین ۲۵ تا ۳۰ سال سن دارند.

دو روز پیش از این، علی اصغر رفاهی، از مقام‌های قضایی ایران، گفته بود ۷۵ درصد مصرف‌کنندگان مواد مخدر در ایران بین ۱۵ تا ۳۹ سال دارند.

گزارش دفتر ناظر بر مواد مخدر و جنایت سازمان ملل متحد از سال ۲۰۱۲ نیز نشان می‌دهد حداقل سن اعتیاد به مواد مخدر در ایران ۱۵ سال است.

تنها ۲۰ درصد معتادان در ترک اعتیاد هستند

ایسنا، ۱۱ آبان: معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: براساس آمار تنها ۲۰ درصد از معتادان موفق به ترک اعتیاد شده و ۸۰ درصد در این کار موفقیتی نداشته و همچنان معتاد می‌مانند.

به گفته بابک دین‌پرست، به رغم توفیق ناچیزی که در زمینه ترک اعتیاد وجود دارد، وظیفه داریم این کار را با جدیت دنبال کنیم.

۵ میلیون ثروتمند و ۷ میلیون فقیر شدید در ایران

مهر، ۵ آبان: علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، از وجود «پنج تا شش میلیون نفر دارای ثروت بالا مانند ثروتمندان خارجی» و «هفت میلیون نفر در فقر شدید» در ایران خبر داده‌است.

به گقته علی ربیعی «هرم توزیع درآمدی کشور ما نشان می‌دهد که هفت میلیون نفر در شرایط فقر شدید هستند و امنیت غذایی آنها هم در مخاطره است.»

به گفته وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایران، «پنج تا شش میلیون فرد پردرآمد» هم در ایران وجود دارند که «میزان ثروت آنها با میزان ثروت پولداران یا ثروتمندان در کشورهایی مثل آمریکا چندان تفاوتی ندارد.»

۱۸ کرسی دانشگاهی یونسکو در ایران

ایلنا، ۱۱ آبان: شمار مراکز منطقه‌ای یونسکو در ایران به ۶ مرکز می‌رسد که علاوه بر آنها، ۱۸ کرسی دانشگاهی یونسکو نیز در کشور فعالند.

به گفته محمدرضا سعیدآبادی، دبیرکل کمیسیون ملی، تا سال ۱۳۸۶ تنها دو مرکز منطقه‌ای مدیریت آب شهری و قنات و سازه‌های آب شهری در کشور فعال بودند که در سال‌های اخیر علاوه بر تصویب راه‌اندازی دو مرکز در حال تاسیس، مرکز منطقه‌ای پارک‌های علم و فناوری و مرکز مطالعات میراث ناملموس نیز راه‌اندازی شده‌اند.

۲۹ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان حق پخش لیگ ایران

مهر، ۱۱ آبان: رئیس سازمان لیگ حرفه‌ای فوتبال ایران اعلام کرد با مسئولان سیما به توافق رسیدند و پس از افزایش ۳۰ درصدی رقم قرارداد از هفته چهاردهم بازی‌های لیگ برتر فوتبال پخش می‌شود.

به گفته مهدی تاج با توجه به اینکه رقم قبلی توافق طرفین ۲۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بود، رقم جدید برای فوتبال به ۲۹ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده‌است.

پنجمین تجمع بدون مجوز انصار حزب‌الله

ایسنا، ۱۰ آبان: انصار حزب الله پنجمین تجمع بدون مجوز قانونی خود را در میدان امام حسین تهران برگزار کردند.

تجمعی که احمد خاتمی، خطیب جمعه تهران نیز در آن حاضر شد و به تهییج نیروهای حزب الله پرداخت.

ایسنا با انتشار گزارش تصویری مفصلی درباره این تجمع غیرقانونی که البته در حمایت کامل پلیس برگزار شد، نوشت: «تجمع بزرگ گروه‌های امر به معروف و نهی از منکر روز پنج‌شنبه در میدان امام حسین برگزار شد و آیت الله احمد خاتمی در جمع این گروه‌ها به ایراد سخنرانی پرداخت.»

XS
SM
MD
LG