لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۴۱

علی یونسی: «دلواپسان» دلواپس شکست‌های بعدی خود هستند


علی یونسی، مشاور ارشد حسن روحانی رئیس جمهوری ایران در امور اقوام و مذاهب گفته است که مذاکرات هسته‌ای زیر نظر رهبر جمهوری اسلامی انجام می‌شود و افرادی که اظهار دلواپسی می‌کنند، بیشتر دلواپس شکست‌های بعدی خود هستند.

اشاره آقای یونسی به گروهی از اصولگرایان مخالف سیاست‌های هسته‌ای دولت حسن روحانی است که در رسانه‌های ایران از آنان با عنوان «دلواپسان» یاد می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایسنا روز شنبه علی یونسی در نشستی با برخی فعالان سیاسی حامی دولت در استان کرمانشاه، گفت که در یکسال گذشته شکستن تحریم‌ها و حل مشکلات اقتصادی دو الویت مهم کاری دولت روحانی بوده است.

به گفته او این دولت از ابتدا تلاش کرد که تحریم‌ها علیه ایران را بشکند اما در این مسیر عده‌ای که نمی‌خواستند این دولت توفیق پیدا کند به مخالفت با روند مذاکره پرداختند و به اصطلاح «دلواپس» شدند.

علی یونسی در ادامه ترکیب دولت یازدهم را ترکیبی از همه جریان‌های اصیل سیاسی کشور عنوان کرد و گفت که حسن روحانی هیچ موقع نگفته که اصلاح‌طلب است و دولت را از ترکیب اعتدال‌گرایان اعم از چپ و راست تشکیل داده که این نیاز و ضرورت کشور برای توسعه و آبادانی است.

مشاور ارشد رئیس جمهوری ایران پیشبرد مسائل هسته‌ای را در مسیر رعایت خطوط قرمز و اساسی کشور عنوان کرد و گفت که این گفت‌وگوها تاکنون با نظر آیت‌الله خامنه‌ای صورت گرفته و خطوط قرمز و اساسی کشور نیز رعایت شده است.

آقای یونسی ادامه داد، بنابراین این‌که بعضی دلواپس این روند می‌شوند به واقع بیشتر دلواپس شکست‌های بعدی خود هستند.

گروهی از نمایندگان و چهره‌های اصولگرا و نزدیک به طیف پایداری سیزدهم اردیبهشت ماه گذشته در مخالفت با سیاست‌های دولت، در همایشی با عنوان «دلواپسیم» در سفارت پیشین آمریکا در تهران گرد هم آمده بودند.
XS
SM
MD
LG