لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۰۸

کیارستمی از بیمارستان مرخص شد


در حالی‌که برخی رسانه‌های خبری داخل ایران از ابتلای عباس کیارستمی به بیماری سرطان گزارش داده‌اند، خبرگزاری ایرنا از مرخص شدن این کارگردان سینمای ایران از بیمارستان خبر داده است.

فریدون جیرانی، کارگردان سینمای ایران روز شنبه ۷ فروردین‌ماه به ایرنا گفت که آقای کیارستمی که به دلیل بیماری گوارشی در بیمارستان بستری شده بود از بیمارستان مرخص شده و البته به توصیه پزشکانش نیاز به استراحت دارد.

به گفته فریدون جیرانی، حال عمومی این فیلمساز شناخته‌شده جهانی بهبود یافته است.

با این حال در همین روز خبرگزاری ایسنا در خبر دیگری اعلام کرده بود که عباس کیارستمی که به دلیل مشکلات متعدد گوارشی مدتی است تحت درمان قرار دارد، در پی شدت گرفتن این مشکلات جسمی، با نظر پزشکان معالج در بیمارستان بستری شده است.

پیشتر فریدون جیرانی درباره وضعیت این کارگردان سینما به خبرگزاری صدا و سیمای ایران گفته بود: «بعد از عملی که کیارستمی داشت دچار خونریزی شدید شده و به کما رفته بود، اما پس از مراقبت‌های که از او شد از کما درآمده است.»

با این وجود فریدون جیرانی، روز گذشته در گفت‌وگوی دیگری با خبرگزاری مهر اعلام کرد که برخی خبرها که درباره نوع بیماری عباس کیارستمی از قول او منتشر شده، مورد تایید وی نیست.

آقای جیرانی در این مورد گفت: «شنیده‌های من حاکی از آن است که حال آقای کیارستمی خوب است و از بیمارستان مرخص شده‌اند.»

او افزود: «قطعا دقیق‌ترین اطلاعات از وضعیت عباس کیارستمی را می‌توان از خانواده وی پرسید و بنده هم مطلبی که به نقل از من در یکی از سایت‌ها منتشر شده تایید نمی‌کنم و درباره بیماری آقای کیارستمی هم منابع موثق باید نظر بدهند نه من.»

آقای جیرانی در گفت‌وگوی قبلی خود، از احتمال ابتلای عباس کیارستمی به سرطان روده خبر داده بود.

عباس کیارستمی، کارگردان ۷۶ ساله، تنها فیلمساز سینمای ایران است که موفق به دریافت جایزه نخل طلا از جشنواره کن شده است. او برای فیلم «طعم گیلاس» این جایزه را دریافت کرده است.

«زیر درختان زیتون»، «خانه دوست کجاست»، «کلوزآپ»، «زندگی و دیگر هیچ»، «ده» و «کپی برابر اصل» از جمله فیلم‌های آقای کیارستمی هستند که در جشنواره‌های جهانی جوایز متعددی کسب کرده‌اند.

روزنامه گاردین در سال ۲۰۱۱ در گزارشی فهرست ۴۰ کارگردان بزرگ معاصر سینمای دنیا را منتشر کرد. عباس کیارستمی در مکان ششم این لیست و بالاتر از بسیاری از چهره‌های نامدار سینما همچون دیوید کراننبرگ، دیوید فینچر، استیون سودربرگ، پدرو آلمودوار و گاس ون سنت قرار گرفت.

آقای کیارستمی علاوه بر سینما در عرصه‌های دیگر هنری از جمله شعر، عکاسی، چیدمان، موسیقی، طراحی گرافیک، طراحی و نقاشی نیز فعال است.

آخرین فیلم این کارگردان «مثل یک عاشق» نام داشت که در سال ۱۳۹۱ در کشور ژاپن و با عوامل ژاپنی ساخته شد.

XS
SM
MD
LG