لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۰۶:۴۴

شواليه تاريکی جوايز را درو کرد


«شواليه تاريکی» در سینماهای جهان حدود يک ميليارد دلار فروش کرده و مقام دومين فيلم پرفروش تاريخ سينما را به دست آورده است. (عکس از: AFP)
«شواليه تاريکی» در سینماهای جهان حدود يک ميليارد دلار فروش کرده و مقام دومين فيلم پرفروش تاريخ سينما را به دست آورده است. (عکس از: AFP)

فيلم «شواليه تاريکی»، از مجموعه فيلم‌های «بَت‌من» و محصول کمپانی برادران وارنر، جايزه اصلی بهترين فيلم سال از نظر تماشاگران آمريکايی را از آن خود کرد.


این فیلم پیش از این با فروشی حدود ۵۳۱ ميليون دلار مقام پرفروش‌ترين فيلم‌های سال ۲۰۰۸ آمريکا را از آن خود کرده بود.


هر سال در ماه ژانويه «جايزه انتخاب مردم» در ۴۰ بخش مختلف عرصه‌های سينما، موسيقی و تلويزيون اعطا می‌شود. برندگان این جوایز بر اساس نظرسنجی مستقيم مردم آمريکا از طريق اينترنت تعیین می‌شوند.


بیشتر بخوانید:


مراسم امسال شامگاه چهارشنبه، به وقت محلی در شهر لس‌آنجلس، برگزار شد و، مانند هر سال، به طور مستقیم از شبکه تلويزيونی سی.بی.اس پخش شد.


در مراسم امسال «شواليه تاريکی» نه تنها جايزه بهترين فيلم را به دست آورد بلکه علاوه بر آن، کريستيان بيل، بازيگر نقش بَت‌من در اين فيلم، جايزه «قهرمان برتر» را نيز از آن خود کرد.


همچنين تماشاگران آمريکايی زوج هنری کريستيان بيل و هیث لجر در اين فيلم را به عنوان «بهترين زوج هنری» سال انتخاب کردند.


از بازی هیث لجر، در نقش جوکر در «شواليه تاريکی»، نیز تقدير شد. اين بازيگر پس از پايان فيلمبرداری اين فيلم، به علت آن چه مصرف تصادفی دارو عنوان شد، در ۲۷ سالگی درگذشت.


کريستيان بيل به هنگام دريافت جايزه خود طی سخنانی جایزه‌اش را به همکار فقيد خود، هیث لجر، تقديم کرد.


«شواليه تاريکی» در سینماهای جهان حدود يک ميليارد دلار فروش کرده و بعد از فيلم «تايتانيک»، مقام دومين فيلم پرفروش تاريخ سينما را به دست آورده است.


در ميان برگزيدگان «جايزه انتخاب مردم» امسال ويل اسميت، بازيگر سياه‌پوست آمريکايی که در سال‌های اخير فيلم‌های متفاوتی بازی کرده و استقبال تماشاگران را برانگیخته است، به عنوان بهترين ستاره سينما و بهترين قهرمان مرد فيلم‌های اکشن برگزیده شد.


در این مراسم براد پيت نیز به عنوان «مرد برتر» انتخاب برگزیده شد.


در ميان زنان نیز کيت هادسن، بازيگر آمريکايی، «زن برتر» شناخته شد.


ريس وايترسپون، بازيگری که در سال ۲۰۰۶ اسکار بهترين بازيگر زن را به دست آورد، جايزه بهترين ستاره زن سينما، و آنجلينا جولی جايزه قهرمان زن فيلم‌های اکشن را از آن خود کردند.


در کنار جوايز سينمايی جوایزی نیز به هنرمندان عرصه موسيقی تقديم شد. از جمله کريس براون و کری آندروود جوايز بهترين خواننده را بردند، و گروه موسيقی کانتری «راسکال فلتز» بهترين گروه موسيقی سال انتخاب شد.


کری آندروود دو جايزه ديگر نيز دريافت کرد: جايزه «دوست داشتنی‌ترين ستاره زير ۳۵ سال» و بهترين ترانه سبک کانتری به خاطر آهنگ «نام خانوادگی».


XS
SM
MD
LG