لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۳۱

کی‌روش: هر کس در فوتبال ایران بود، یا کلاهبردار شد یا مجرم


سرمربی تیم ملی ایران می‌گوید: "فوتبال ایران اگر در همین مسیر بماند، شانسی برای آینده نخواهد داشت. موفقیت در چنین شرایطی مانند این است که کسی بدون تخم مرغ، املت درست کند."

تیم ملی ایران که چهار دهه در کسب جام ملت‌های آسیا ناکام بوده، روز ۲۱ دی در نخستین بازی‌اش مقابل بحرین قرار خواهد گرفت. این مسابقه در ملبورن برگزار می‌شود.

به گزارش سایت فدراسیون فوتبال، یادآور شد: "از جام جهانی که برگشتیم اردوهایمان لغو شد و فقط یک بازی انجام دادیم. بعضی افراد مسئول هم می‌گویند هیچ عملکردی غیر از رسیدن به فینال قابل قبول نیست، این برای من خنده‌آور است."

سرمربی پرتغالی تیم ملی ایران، بروز حاشیه‌های اخیر را هدفمند دانست و تاکید کرد: "یک رهبر پشت این ارکستر ایستاده. دوستان ما کتابی را می‌خوانند که من ۳۰ سال پیش خوانده‌ام. به چند نفر از اعضای ارکستر ماموریت دادند و وینگادا را برداشتند. دقیقاً همین داستان را برای من در جام ملت‌ها در نظر گرفته‌اند."

کی‌روش با نامناسب دانستن جو پیرامون تیم ملی گفت: "بازیکنانی در اختیار دارید که دستمزدشان را از باشگاه‌ها دریافت نمی‌کنند. پاداش‌هایشان را در تیم ملی نمی‌گیرند. ملی‌پوشانی داریم که پاداش قبل از جام جهانی را هم دریافت نکرده‌اند. کادر فنی هم شش ماه است حقوق نگرفته‌."

او در ادامه به فضای پر تنش و بازداشت‌های اخیر در فوتبال ایران هم اشاره کرد: "در هفت ماه گذشته، هر که در فوتبال فعالیت داشت تبدیل شد به مجرم، کلاهبردار و سوءاستفاده‌گر! این طوری با ایجاد فضای غبار آلود و شبهه‌انگیز، هر کس در فوتبال حضور دارد آدم بدی است."

اظهارات توام با نارضایتی کی‌روش در خبرگزاری‌های داخلی بازتاب یافته. تیم ملی ایران برخلاف جام جهانی نمی‌تواند از پژمان منتظری، بختیار رحمانی و احتمالاً خسرو حیدری استفاده کند. به خاطر ممانعت مقامات نظامی هم تاکنون مجوز بازی مهرداد پولادی، سروش رفیعی، احمد عبدالله‌زاده و حسین ماهینی در تیم ملی صادر نشده.

کی‌روش وضعیت رقبای ایران را مطلوب می‌داند. زیرا "بازی‌های دوستانه متعددی انجام داده‌اند. در جراید این کشورها نمی‌بینید بازیکنی مشکل مالیاتی داشته باشد یا او را بفرستند سربازی. ده بازیکن امارات از سربازی مرخص شده‌اند تا در خدمت تیم ملی باشند. قطر هم بازیکنان جدید و چند ملتی آورده."

سرمربی پیشین رئال مادرید راه برون‌رفت از این وضعیت را ورود متخصصین به فوتبال دانست و گفت: "اگر اختیار با من بود دوست داشتم شخصیت‌هایی مانند دایی، مهدوی‌کیا، علیرضا منصوریان، یحیی گل‌محمدی و کریم باقری فعالیت بیشتری داشته باشند. اما شاهد حضور افرادی هستیم که پیشینه فوتبالی نداشته و هیچ افتخاری به دست نیاورده‌اند."

مربی سابق منچستر یونایتد پیشنهاد داد بازیکنانی که او نام برده، همراه با تیم ملی به عنوان سفیر در استرالیا به عنوان "نماینده ملت، تاریخ و کشور ایران" حضور یابند و در جایگاه ویژه، کنار دیگر مفاخر فوتبال دنیا بنشینند.

او گفت: درخواستی محترمانه از مقامات ایرانی داشتم تا راهکاری برای بازیکنان سرباز پیدا کنیم. نخواستم قانون را زیر پا بگذاریم اما متاسفانه این خواهش محترمانه من نادیده گرفته شد. برایم غیر قابل درک است که فدراسیون و مقامات، تعهد لازم را برای جام ملت‌ها ندارند.

او در توصیف این وضعیت گفت: فضای غالب اطراف تیم ملی، حاکی از بی تفاوتی و عدم اتحاد است.

اظهارات کی‌روش در حالی منتشر شده که همزمان برخی مربیان و پیشکسوتان، حضور در فینال را "انتظار فوتبال ایران" از کی‌روش عنوان کرده‌اند. در حالی که تیم‌های برخی از آنها در لیگ برتر با شرایطی نامناسب مواجه است.

XS
SM
MD
LG