لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۱۲

واکنش دیپلمات سابق به اخبار بیماری خامنه‌ای: کذب محض است


محمدصادق خرازی
محمدصادق خرازی

صادق خرازی، از دیپلمات‌های دوره ریاست جمهوری محمد خاتمی، روز جمعه، ۱۵ اسفند، در پیامی اعلام کرد که ادعای نامساعد بودن حال و بیماری آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، «شانتاژ خبری و کذب محض» است.

به گزارش وب‌سایت حزب ندای ایرانیان که آقای خرازی ریاست آن را بر عهده دارد، وی در پیام خود اضافه کرد: «اکنون که ایران در سراسر منطقه دست بالا را پیدا کرده است و... برادران گرانقدرمان در عرصه دیپلماسی از پدافند به موضع آفندی رسیده‌اند شبکه‌های خبری - تحلیلی غرب به شانتاژ خبری و جنگ روانی مبادرت ورزیده‌اند.»

رئیس شورای مرکزی حزب تازه‌تاسیس ندای ایرانیان تصریح کرد: «از جمله می‌خواهند تلقی کنند که حال رهبر معظم انقلاب مساعد نیست و دروغ‌های این‌چنینی آن هم با نیت خالی کردن دل مذاکره‌کنندگان و مردم و دولت و سپس با فرافکنی موفقیت‌های ایران را در عرصه منطقه، در عراق، در سوریه، در لبنان، افغانستان، در یمن و در ژنو را تحت‌الشعاع چنین شایعات آن هم با چنین نیت نا‌پاکی قرار دهند.»

روز پنج‌شنبه، ۱۴ اسفند، وب‌سایت رادیو روسیه و خبرگزاری روسی اینترفکس به نقل از رسانه‌های عربی گزارش داده بودند که آیت‌الله علی خامنه‌ای «در رابطه با از کار افتادن اعضای مهم بدن وی با فوریت به یکی از بیمارستان‌های تهران رسانده شده و پزشکان حال وی را وخیم ارزیابی می‌کنند».

وب‌سایت رادیو صدای روسیه اما در همان روز به نقل از یکی از شرکت‌کنندگان در کلاس‌های رهبر جمهوری اسلامی که نامی از او برده نشده نوشت که آقای خامنه‌ای روز یک‌شنبه هفته گذشته در این کلاس حضور داشته و «کاملا سالم» بوده است.

اشاره این وب‌سایت به «کلاس‌های» آقای خامنه‌ای مربوط به درس «خارج فقه» او برای تعدادی از روحانیون است.

در همین حال برخی از رسانه‌های اسرائیلی از جمله وب‌سایت روزنامه «اسرائیل هایوم» به نقل از رسانه‌های عربی نوشته بودند که آقای خامنه‌ای «بعد از وخامت حالش به صورت اورژانس به بیمارستانی در تهران منتقل شده و تحت عمل جراحی قرار گرفته است».

در حالی که دفتر رهبر جمهوری اسلامی تاکنون واکنشی به این خبرها نشان نداده، وب‌سایت وی روز شنبه خبر داد که روزیک‌شنبه، ۱۷ اسفند، جمعی از مسئولان و فعالان محیط زیست قرار است با آقای خامنه‌ای دیدار کنند، خبری که در تعدادی از رسانه‌های داخل ایران نیز بازتاب داشته است.

پیش از این رهبر ۷۵ ساله ایران روز ۱۷ شهریور سال جاری در بیمارستان بستری و تحت عمل جراحی پروستات قرار گرفته بود. رسانه‌های دولتی ایران در آن زمان عمل جراحی وی را «موفقیت‌آمیز» توصیف کردند.

صادق خرازی برادر همسر مسعود خامنه‌ای، فرزند رهبر جمهوری اسلامی، است.

XS
SM
MD
LG