لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۵۷

بانک ملت درز اطلاعات مشتریان خود را تکذیب کرد


بانک ملت ایران روز چهارشنبه خبرهای منتشر شده درباره درز اطلاعات مشتریان خود و وجود حفره امنیتی در سایت بانکداری الکترونیکی این بانک را تکذیب کرد.

به گزارش خبرگزاری دولتی ایرنا، این بانک روز چهارشنبه، ۵ فروردین، اعلام کرد که تمامی اطلاعات مربوط به حساب‌ها و کارت‌های مشتریان بانک ملت «کاملا ایمن بوده و هیچ گونه مشکل امنیتی در این خصوص وجود ندارد».

این در حالی است که در روز چهارشنبه برخی از صفحات فیس‌بوک از جمله صفحه فیس‌بوک «وحید آن‌لاین» به نقل از «یکی از کاربران توئیتر» اعلام کرده بودند که آدرس صفحه‌ای که وب‌سایت «بانک ملت» بعد از انجام عملیات مالی نمایش می‌دهد به صورت تصادفی تولید نمی‌شود و با کم و زیاد کردن عدد انتهای آدرس می‌توان عملیات بانکی مشتری‌های قبلی و بعدی را دید.

ساعاتی پس از انتشار این خبرها در شبکه‌های اجتماعی، خبرگزاری نسیم نیز خبر داد که اطلاعات شخصی حساب بانکی افراد و رقم واریزی آنها به حساب سازمان‌های مختلف «به دلیل ضعف امنیتی» در شبکه فناوری اطلاعات بانک ملت «در دسترس عموم» قرار گرفته است.

در همین حال وب‌سایت «خبر اقتصادی» نیز اعلام کرد که بانک ملت بخش واریز وجوه به حساب سازمان‌ها در وب‌سایت پرداخت الکترونیکی خود را «از دسترس خارج کرده است».

ساعاتی بعد نیز رئیس گروه فرآوری داده‌های تامین سازمان اجتماعی گفت: «سامانه حق بیمه حوزه معاونت سازمان تامین اجتماعی کاملا امن است و مشکل پیش آمده مربوط به سامانه واریز وجوه به حساب سازمان‌های بانک ملت است.»

با این حال محمد حسن‌زاده، معاون فنی و درآمد تأمین اجتماعی، اعلام کرد که خبرهای منتشر شده درباره انتشار صورت‌حساب پرداختی حق بیمه افراد و سازمان‌ها در سایت بانک ملت «صحیح» نیست.

پیش از این خبرگزاری آنا، وابسته به دانشگاه آزاد، در روز دوم فروردین خبر داده بود که همزمان با آغاز سال جدید، سیستم ارسال پیامک تعدادی از بانک‌ها «با اختلال مواجه شده است».

به گفته این خبرگزاری، همچنین نرم‌افزار پیامک بانک‌ها نیز از کار افتاده و امکان استفاده از آنها وجود ندارد.

در سال‌های گذشته همچنین خبرهایی درباره حمله سایبری به بانک‌های ایرانی منتشر شده است.

از جمله رسانه‌های ایران در خردادماه سال ۱۳۹۱ گزارش دادند که سایت بانک مرکزی ایران مورد حمله سایبری قرار گرفته و شبکه و اینترنت داخلی این بانک نیز برای مدتی قطع شده بود.

XS
SM
MD
LG