لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۵۴

دو خبرنگار ورزشی ایرانی، از جمله قربانیان پرواز جرمن‌وینگز


حسین جوادی (راست) و میلاد حجت‌الاسلامی
حسین جوادی (راست) و میلاد حجت‌الاسلامی

دو خبرنگار ورزشی ایرانی هم از جمله مسافران هواپیمای ایرباس متعلق به شرکت جرمن‌وینگز بودند که روز سه‌شنبه، چهارم فروردین، در مسیر بارسلون به دوسلدورف در ارتفاعات آلپ سقوط کرد و تمامی سرنشینانش جان باختند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، مدیرعامل شرکت جرمن‌وینگز وابسته به شرکت هواپیمایی لوفت‌هانزا روز چهارشنبه اعلام کرد که علاوه بر ۷۲ آلمانی و ۳۵ اسپانیایی، از ملیت‌های آرژانتین، ونزوئلا، آمریکا، استرالیا و ایران هم هر یک دو مسافر در این پرواز حضور داشته‌اند.

میلاد حجت‌الاسلامی و حسین جوادی خبرنگاران همراه تیم ملی فوتبال ایران در اردوی اتریش بودند.

حسین جوادی خبرنگار ورزشی روزنامه وطن امروز با هزینه شخصی، تیم ملی را همراهی می‌کرد. میلاد حجت‌الاسلامی نیز خبرنگار ورزشی سایت تسنیم بود که او هم با هزینه شخصی عازم سفر اسپانیا شد.

بنا بر گزارش اختصاصی خبرنگار ورزشی رادیوفردا، آنها از اردوی اتریش برای تماشای خبرسازترین بازی باشگاهی جهان راهی بارسلون در اسپانیا شدند، اما به خاطر تمام شدن بلیت‌ها موفق به ورود به ورزشگاه نشدند.

میلاد حجت‌الاسلامی طرفدار تیم بارسلونا بود و حسین جوادی هوادار رئال مادرید. آنها فقط با هماهنگی مسئولان مسابقه، شش ساعت قبل از بازی، اجازه ورود به ورزشگاه و بازدید از استادیوم را می‌گیرند و بلافاصله از ورزشگاه خارج می‌شوند.

این دو خبرنگار ایرانی، پس از ناکامی در تماشای مسابقه و پس از دو روز معطلی در بارسلون، موفق به تهیه بلیت پرواز مستقیم نمی‌شوند. آنها از قبل و در تهران، بلیت برگشت مستقیم بارسلون‌ـ‌وین را تهیه نکرده بودند.

آنها قصد داشتند به سرعت به اتریش برگردند تا از بازی تیم ملی مقابل شیلی گزارش بگیرند و سپس برای مسابقه بعدی تیم ملی راهی سوئد شوند، اما راهی پیدا نمی‌کنند.

حسین جوادی که تسلط کامل به زبان اسپانیایی داشت، در آخرین تماس با اتریش، ضمن ابراز ناراحتی از بلاتکلیفی در فرودگاه بارسلون می‌گوید شاید بتوانیم جایی در پرواز فرانکفورت پیدا کنیم.

این آخرین ارتباط بود و دیگر تماسی برقرار نمی‌شود. در همین حین، خبر سانحه منتشر می‌شود و نگرانی بر اردوی تیم ملی سایه می‌اندازد. فهرست ملیت مسافران هم به تدریج اعلام می‌شود. اما نام ایران در جمع کشورهایی که اعلام شده درج نمی‌شود.

شرکت هواپیمایی جرمن‌وینگز پس از چند پرسش و پاسخ تلفنی با یکی از خویشاوندان میلاد حجت‌الاسلامی در خارج از ایران، سرانجام حضور او در پرواز را تایید می‌کند.

صبح چهارشنبه هم وزارت امور خارجه ایران با خانواده این دو خبرنگار تماس گرفته و خبر درگذشت‌شان را اعلام می‌کند.

بنا بر اعلام سازمان هواپیمایی فرانسه، خلبان هواپیما پیش از سقوط گزارشی از شرایط اضطراری پرواز مخابره نکرده و دلیل اصلی سقوط هنوز مشخص نیست، اما با توجه به پیدا شدن جعبه سیاه هواپیما احتمالا دلیل این اتفاق به‌زودی مشخص خواهد شد.

قرار است آنگلا مرکل صدراعظم آلمان از محل سقوط بازدید کند. وزیران ترابری و امور خارجه آلمان نیز راهی فرانسه شده‌اند.

غیر از نخست وزیر بریتانیا، حسن روحانی رئیس جمهور ایران هم پیش از این‌که خبر حضور مسافران ایرانی در هواپیما منتشر شود، با ارسال پیام‌ به پادشاه اسپانیا و صدراعظم آلمان مراتب تاسف خود را از این حادثه اعلام کرد.

XS
SM
MD
LG