لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۴۳

برگزاری تور شب یلدا در سال جاری ممنوع شد


مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران با صدور دستوری برگزاری هر نوع تور شب یلدا را به دلیل همزمانی این شب با وفات پیامبر اسلام و دو امام دوم و هشتم شیعیان در سال جاری ممنوع اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری میراث فرهنگی، رجبعلی خسروآبادی، مدیرکل گردشگری تهران، در حکم خود تاکید کرد که گزارش‌های تخلف از این دستور برای اتخاذ تصمیم به کمیسیون فنی این اداره کل ارجاع خواهد شد که بر اساس قوانین، مسئولیت نظارت بر دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری را بر عهده دارد.

خبرگزاری میراث فرهنگی ایران روز سه‌شنبه، ۲۵ آذر، ضمن انتشار متن کامل این حکم خبر داد که این نامه خطاب به تمامی دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری، انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران و انجمن صنفی دفاتر سفر و گردشگری استان تهران صادر شده است.

صدور این دستورالعمل در حالی است که بسیاری از آژانس‌های توریستی ایران از ماه‌های گذشته برای برگزاری تورهای شب یلدا برنامه‌ریزی و از علاقه‌مندان ثبت نام کرده‌اند.

در همین حال تعدادی از این آژانس‌های توریستی در وب‌سایت خود اعلام کرده‌اند که بخش زیادی از ظرفیت تورهای شب یلدای آنها تکمیل شده و تنها ظرفیت محدودی برای متقاضیان دارند.

برخی از این آژانس‌های توریستی با اشاره به تعطیلات روزهای یک‌شنبه، ۳۰ آذر، و سه‌شنبه، دوم دی، در تبلیغات خود اعلام کرده بودند که تورهای شب یلدا را برای مدت چند روز برگزار می‌کنند.

آژانس‌های توریستی برای برگزاری این تورها همچنین اقدام به رزرو هتل و وسایل نقلیه کرده‌اند.

صدور دستور ممنوعیت برگزاری تور شب یلدا در کشور در حالی است که سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با اشاره به تعطیلی دو روز در هفته آینده پیش‌بینی کرده است که «سفرهای پرحجمی» در بازه زمانی ۲۵ آذر تا پنجم دی‌ماه انجام شود.

در همین حال ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر که زیر نظر این سازمان فعالیت می‌کند از کلیه ستادهای اجرایی خدمات سفر در ۳۱ استان ایران خواسته است تا با تشکیل جلسه و هماهنگی با دستگاه‌های دیگر آماده ارائه خدمات به مسافران باشند.

ستاد هماهنگی خدمات سفر سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در ایام سفرهای گسترده شهروندان ایرانی مانند ایام عید نوروز تشکیل می‌شود.

XS
SM
MD
LG