لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۰۵

تهیه ویدئو از رابطه صدام با یک همجنس‌گرا؛ سلاح پنهانی سیا علیه عراق


صدام حسین در بازداشت نیروهای آمریکایی
صدام حسین در بازداشت نیروهای آمریکایی
روزنامه بریتانیایی گاردین در مطلبی به بهانه انتشار خبر طرح سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، سیا، برای ساخت ویدئویی جعلی از رابطه صدام حسین با یک همجنس‌گرا نگاهی دارد به روش‌های بحث‌انگیز و حتی افتراآمیز این سازمان برای بدنام کردن مخالفان دولت آمریکا.

این روزنامه از جمله این موارد به استفاده از سیگار برگ‌های حاوی مواد منفجره برای کشتن فیدل کاسترو یا جعل یک فیلم ویدئویی اشاره می‌کند که ظاهرا اسامه بن لادن را در حال مشروب‌خواری نشان می‌دهد.

به گزارش روزنامه گاردین، سازمان سیا به نام مردم آمریکا و با هدف مبارزه با دشمنان این کشور تاکنون اقدامات غیرقانونی و عجیبی انجام داده است. ولی در تازه‌ترین نمونه از این اقدامات که اخیرا برملا شده سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا با تهیه یک نوار ویدئویی که صدام حسین را در رابطه جنسی با مردی دیگر نشان می‌دهد سعی کرده رهبر سابق عراق را همجنس‌باز نشان دهد.

براساس وبلاگی مربوط به مسائل امنیتی در روزنامه واشینگتن‌پست، برخی از طراحان و برنامه‌ریزان در سازمان جاسوسی آمریکا معتقد بودند که تهیه ویدئویی که صدام حسین را در حال هم‌بستری با پسری جوان نشان دهد می‌تواند پایه‌های حکومت وی را در آستانه حمله به عراق در سال ۲۰۰۳ به لرزه درآورد.

روزنامه واشینگتن‌پست از قول یک مقام سابق سازمان سیا می‌نویسد: «قرار بود این فیلم طوری تهیه شود که گویا با دوربین مخفی ضبط شده است، با کیفیت بسیار پایین، مثل ضبط پنهانی یک صحنه جنسی.»

روزنامه گاردین می‌نویسد که تهیه این فیلم جعلی از همجنس‌بازی صدام حسین تنها ایده درخشان گروه عملیاتی عراق در سازمان سیا نبوده است.

طرح دیگر آنها متوقف کردن پخش برنامه‌های تلویزیون دولتی عراق و نشان دادن یک گزارش خبری جعلی بوده که صدام را در حین انتقال قدرت به پسر منفور وی عدی نشان می‌داده است. ظاهرا هدف از نشان دادن چنین خبری تحریک مردم عراق به قیام علیه دولت و در نتیجه ساده‌تر کردن عملیات اشغال عراق بوده است.

البته نه نوار ویدئوی همجنس‌بازی صدام و نه گزارش خبری جعلی انتقال قدرت هیچ یک پخش نشدند و مدیران ارشد سیا با چنین شیوه‌هایی موافقت نکردند.

روزنامه گاردین سپس می‌افزاید که با این وجود سازمان سیا ویدئوی اسامه بن لادن در حال مشروب‌خواری و رجزخوانی در مورد سوابق همجنس‌بازی خود را تهیه کرده است. در این ویدئو ظاهرا از کارمندان تیره‌پوست‌تر سیا برای ایفای نقش سیاهی‌لشکر در اطراف اسامه بن لادن استفاده شده است. اما به نظر می‌رسد که این ویدئو نیز هرگز پخش نشده است.

به گزارش روزنامه واشینگتن‌پست، یک مقام دولت آمریکا بی آن که نام وی ذکر شود از تایید یا تکذیب خبر مربوط به طرح تهیه ویدئوی همجنس‌بازی صدام حسین امتناع کرده است. این مقام آمریکایی به روزنامه واشینگتن‌پست گفته است: «حتی اگر چنین طرح و ایده‌هایی نیز توسط برخی مطرح شده باشد کاملا مشخص است که هیچ یک از آنها عملی نشده‌اند.»

روزنامه گاردین می‌افزاید که این موارد تنها مواردی نبوده است که دستگاه‌های امنیتی آمریکا بیش از حد به خلاقیت خود روی آورده‌اند. کتابی با عنوان «۶۳۸ راه برای کشتن کاسترو» جزئیات بسیاری از روش‌های به کار گرفته شده توسط نهادهای امنیتی آمریکا برای کشتن رهبر کوبا طی چند دهه را تشریح می‌کند.

یکی از این روش‌ها که جزئیات آن به تازگی برملا شده این بود که با بهره‌گیری از علاقه وافر فیدل کاسترو به غواصی مجموعه‌ای از جانوران کوچک دریایی را به تله انفجاری وصل کنند، به این امید که کاسترو به هنگام شنا کردن زیر آب به سوی آنها جلب شود.
XS
SM
MD
LG