لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۰۱

لاریجانی: در حمله به کوی دانشگاه وزیر کشور مسئول است


ورودی یکی از خوابگاه‌های کوی دانشگاه پس از حمله روز گذشته
ورودی یکی از خوابگاه‌های کوی دانشگاه پس از حمله روز گذشته
رئیس مجلس شورای اسلامی روز سه‌شنبه در جلسه علنی مجلس با اشاره به حوادث کوی دانشگاه در روز یک‌شنبه برخورد با دانشجویان را «نسنجیده» خواند و وزیر کشور را مسئول پاسخ‌گویی دانست.

علی لاریجانی گفت: «چه معنایی دارد نیمه‌شب به دانشجویان در کوی دانشگاه حمله شود؟ وزیر کشور در این زمینه مسئول است و باید پاسخ‌گو باشد.»

به گفته یکی از دانشجویان حاضر در درگیری کوی دانشگاه تهران، نیروهای لباس شخصی با شکستن در بعضی از اتاق‌ها دانشجویان را کشان‌کشان بردند و با وارد کردن ضربات باتوم و با همکاری نیروهای پلیس آنها را بازداشت کردند.

تعداد دانشجویان بازداشتی در جریان حمله به کوی دانشگاه دست‌کم ۱۶۰ نفر تخمین زده شده است.

آقای لاریجانی با اشاره به «برخوردهای نسنجیده و نادرست» در کوی دانشگاه و مجتمع مسکونی سبحان و چند نقطه دیگر گفت که خود از این نقاط دیدار کرده و «از چند نفر از نمایندگان خواستم به مجلس گزارش دهند».

خبرگزاری مهر روز دوشنبه خبر داد که رئیس مجلس هیئتی را به ریاست محمدحسن ابوترابی فرد، نایب رئیس مجلس، مامور رسیدگی به «اتفاقات ناگوار در برخی از نقاط از جمله کوی دانشگاه تهران» کرده است.

آقای لاریجانی به این هیئت ماموریت داده است که «در اسرع وقت گزارشی جامع و بی‌طرفانه» از «اتفاقات ناگوار در برخی از نقاط از جمله کوی دانشگاه» و همچنین «برخورد با مردم» تهیه کنند.

به نظر می‌رسد اشاره رئیس مجلس شورای اسلامی ضرب و شتم مردم معترض به نتایج انتخابات ریاست جمهوری در چند روز گذشته باشد که طبق اعلام وزارت کشور دولت نهم به پیروزی محمود احمدی‌نژاد انجامید.

در یکی از این موارد «برخورد با مردم»، به گفته يک شاهد عينی در گفت‌وگو با راديوفردا، روز يک‌شنبه نيروهای امنيتی در نزديکی ميدان فاطمی و خيابان ولي‌عصر به معترضین با اسپری فلفل، باتوم و گاز اشک‌آور حمله کرده‌اند.

از روز شنبه گذشته که وزارت کشور دولت نهم محمود احمدی‌نژاد را به عنوان پیروز انتخابات ریاست جمهوری در برابر رقبایی چون میرحسین موسوی و مهدی کروبی اعلام کرده است،‌ شهرهای مختلف ایران به‌ویژه تهران به صحنه اعتراضات مردمی و درگیری میان مردم و نیروهای حامی آقای احمدی‌نژاد از جمله لباس‌شخصی‌ها تبدیل شده است.
XS
SM
MD
LG