لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۰۶

«افزایش ۲۰ درصدی کرایه تاکسی‌ در سال ۹۱»


روزنامه‌های دنیای اقتصاد، ابتکار، جهان صنعت، جام جم، و شرق در شماره سه‌شنبه گزارش‌هایی از «پس‌لرزه پیامک‌های ارسالی برای انصراف از دریافت یارانه نقدی» و اعتراض و نگرانی گسترده مردم نسبت به احتمال «حذف اجباری یارانه نقدی» منتشر کرده‌اند.

روزنامه همشهری خبر داده است که محمد رویانیان، رئیس ستاد حمل و نقل و سوخت، روز دوشنبه اعلام کرده است که «قیمت بنزین باید آزاد شود».

«اعتراض خانواده‌های کشته‌شدگان بازداشتگاه کهریزک به ارتقاء مرتضوی در دولت» در شماره سه‌شنبه روزنامه‌ها مورد توجه قرار گرفته است. روزنامه خراسان از «تفهیم اتهام سعید مرتضوی دادستان سابق تهران» خبر داده و روزنامه ابتکار نیز اعتراض پدر محمد کامرانی از قربانیان بازداشتگاه کهریزک را منتشر کرده است.

روزنامه اعتماد گفت‌و‌گویی با احمد توکلی نماینده اصول‌گرای مجلس هشتم منتنشر کرده و از قول وی نوشته است که اصول‌گرایان پس از مشخص شدن ترکیب نهایی مجلس نهم اول با محمود احمدی‌نژاد اتمام حجت خواهند کرد، و در صورت عدم کاهش خطا‌هایش «نباید بیش از این درباره جابه‌جایی ایشان تعلل کرد».

«پس‌لرزه پیامک‌های انصراف از دریافت یارانه نقدی»

روزنامه‌های دنیای اقتصاد، ابتکار، جهان صنعت، جام جم، و شرق گزارش‌هایی از «پس‌لرزه پیامک‌های ارسالی به مردم برای انصراف از دریافت یارانه نقدی» را در تیترهای اصلی شماره سه‌شنبه منتشر کرده‌اند.

روزنامه دنیای اقتصاد در تیتر یک شماره بیست و سوم اسفندماه با طرح این پرسش که «طرح خودانصرافی از دریافت یارانه نقدی اجباری است یا اختیاری؟» نوشته است که «ارسال پیامک‌های سازمان هدفمندی یارانه‌ها برای دعوت خانوار‌ها به انصراف از دریافت یارانه نقدی، با واکنش انتقادی شمار زیادی از خانوار‌ها روبه‌رو شده است».

این روزنامه با اشاره به این که «پیامک انصراف از دریافت یارانه نقدی» برای بسیاری از خانواده‌های کم‌درآمد ارسال شده نوشته است که «خانوارهایی معتقدند جزو پردرآمدهای مدنظر دولت نیستند و درآمد ماهانه‌شان به مراتب کمتر از سه میلیون تومانی است که دولت پیشتر به عنوان شاخصی برای شناسایی پردرآمد‌ها معرفی کرده بود».

روزنامه دنیای اقتصاد با اشاره به این که «دولت بار‌ها اعلام کرده است در این مرحله از روش خودانصرافی استفاده می‌کند و بنا ندارد یارانه نقدی افراد را به اجبار حذف کند» نوشته است که «اما لحن پیامک‌های ارسالی، این نگرانی را برای خانوار‌ها ایجاد کرده که ممکن است بدون اعلام موافقت‌شان از دریافت یارانه ماهانه محروم شوند».

به گزارش این روزنامه، ارسال «پیامک‌های انصراف از دریافت یارانه نقدی» حتی «واکنش برخی نمایندگان مجلس را هم برانگیخته است» و از جمله غلامرضا مصباحی‌مقدم، رئیس کمیسیون ویژه طرح تحول اقتصادی مجلس، با انتقاد از «لحن آمرانه دولت» در پیامک‌های ارسالی گفته است که «حذف خانوارهای پردرآمد ایرانی از دریافت نقدی یارانه‌ها برخلاف تمایل شخصی آنها غیرقانونی است و دولت اجازه حذف این افراد را از لیست دریافت یارانه ندارد».

روزنامه خراسان نیز طی گزارشی درباره نگرانی و اعتراض مردم نسبت به «پیامک‌های انصراف از دریافت یارانه نقدی» نوشته است که «برخی شهروندان در تماس با این روزنامه اعلام کردند این پیامک در حالی برای آنان ارسال شده است که وضعیت درآمدی چندان مناسبی ندارند» و «حتی یکی از شهروندان گفته که مستمری بیکاری دریافت می‌کند با این حال پیامک انصراف از دریافت یارانه برایش ارسال شده است».

این روزنامه درباره واکنش دولت به اعتراض و نگرانی مردم از حذف احتمالی یارانه نقدی نیز نوشته است که «ایرنا خبرگزاری رسمی دولت» از قول «یک مقام آگاه دولتی» اعلام کرده است که «این پیامک‌ها به اشتباه برای برخی از اقشار کم‌درآمد جامعه نیز ارسال شده و نگرانی‌هایی را برای آنها ایجاد کرده است».

به نوشته روزنامه خراسان، این «مقام آگاه» که خبرگزاری رسمی دولت از انتشار اسم و سمتش خودداری کرده گفته است که «پیامک‌های انصراف از دریافت یارانه با درصدی خطا ارسال شده است».

روزنامه جهان صنعت در صفحه نخست شماره سه‌شنبه در گزارشی با تیتر «لطفا از دریافت یارانه انصراف دهید!» درباره «پیامک‌های دردسرساز انصراف از دریافت یارانه نقدی» نوشته است که «سازمان هدفمندی یارانه‌ها پیامک‌هایی مبهم به سرپرستان خانوار برای انصراف از دریافت یارانه نقدی ارسال کرده» و «در این پیامک‌ها هیچ اشاره‌ای به اختیاری بودن این انصراف‌ها نکرده است».

روزنامه جام جم، وابسته به صدا و سیمای جمهوری اسلامی، نیز «پیامک‌های ارسالی از سوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها برای مردم» را «پیامک‌های غافلگیرکننده یارانه‌ای» توصیف کرده و نوشته است که «برخی افرادی که مرفه نیستند و حتی فکر مرفه بودن را نیز نمی‌کنند، با دریافت این پیامک‌ها سرگردان و نگران شده و صدای اعتراض‌شان دست‌کم به دوستان، آشنایان و همکاران‌شان رسیده است».

این روزنامه با تاکید بر این که «پیامک غافلگیرکننده‌ یارانه‌ای از عصر روز یک‌شنبه تا به حال برای بسیاری از مردم ارسال شده و حرف و حدیث‌های زیادی را برانگیخته است» نوشته است که «سیاست دولت برای تشویق اقشار پردرآمد به انصراف از دریافت یارانه نقدی صحیح و معقولانه به نظر می‌رسد»، اما «مشکل از روش اجرای این سیاست شروع می‌شود که به نظر نمی‌رسد راه به جایی ببرد، چرا که هنوز یکی دو روز از اجرای بخشی از این روش نگذشته، ناکارآمدی آن آشکار شده است».

این روزنامه نوشته است که در متن پیامک ارسالی آمده «آقای... نظر به تمکن مالی، لطفا جهت انصراف از دریافت یارانه به سامانه هدفمندی یارانه‌ها مراجعه کنید»، اما «اعلام نشده اگر شخص به لحن دستورگونه موجود در پیامک ارسالی عمل نکند، عواقب آن چه خواهد بود و آیا سازمان هدفمندی یارانه‌ها راسا نسبت به حذف یارانه نقدی فرد اقدام خواهد کرد یا خیر و در این صورت فرد باید چگونه و به کجا اعتراض خود را اعلام کند و نتیجه بگیرد».

روزنامه جام جم در عین حال احتمال داده است که «پیامک‌های غافلگیرکننده یارانه‌ای» به منظور زمینه‌سازی برای اظهارات رئیس دولت در جلسه چهارشنبه مجلس شورای اسلامی خبر داده و از قول «یک مقام آگاه» خبر داده است که محمود احمدی‌نژاد چهارشنبه «درباره جدید‌ترین موضوعات هدفمندی یارانه‌ها از جمله تعویق سه‌ماهه اجرای مرحله دوم و پیامک‌های انصراف پردرآمد‌ها صحبت و اظهارنظر خواهد کرد» و به همین دلیل «سایر مقامات اجرایی و مرتبط با این موضوع سکوت کرده و هیچ اظهارنظری در گفت‌و‌گو با هیچ رسانه‌ای نخواهند داشت».

روزنامه شرق نیز ضمن انتشار گزارشی تاکید کرده است که «پیامک‌های سازمان هدفمندی یارانه‌ها نشان از «مرز مبهم میان اختیار و اجبار» در حذف از چرخه دریافت یارانه نقدی دارد، و روزنامه ابتکار در تیتر یک شماره سه‌شنبه تاکید کرده که این «پیامک‌ها مردم را نگران کرده است».

رئیس ستاد حمل و نقل و سوخت: قیمت بنزین باید آزاد شود

روزنامه همشهری خبر داده است که محمد رویانیان رئیس ستاد حمل و نقل و سوخت روز دوشنبه اعلام کرد که «قیمت بنزین باید آزاد شود» و «سهمیه‌بندی نباید داشته باشیم».

به گزارش این روزنامه، محمد رویانیان در جشن نوسازی ناوگان تاکسی‌رانی نظر دولت درباره «قیمت بنزین» و «سهمیه‌بندی» برای سال ۹۱ را اعلام کرده و گفته است که «منطق ما این است که اصلا سهمیه‌بندی بنزین نباید وجود داشته باشد و قیمت بنزین باید آزاد شود».

رئیس ستاد حمل و نقل و سوخت در دولت با تاکید بر این که «نمی‌توان تا ابد سهمیه بنزین ارائه داد» اعلام کرد که «باید به جای ارائه سهمیه بنزین این موضوع را از دیگر حوزه‌ها نظیر پایین بودن قیمت ماشین یا بالا بردن نرخ جابجایی (کرایه) جبران کرد».

همزمان روزنامه جام جم از «افزایش ۲۰ درصدی کرایه تاکسی‌ها در سال ۹۱» خبر داده، اما نوشته است که «برخی تاکسی‌های گردشی یکی دو ماه مانده به سال نو، نرخ کرایه‌های‌شان را به شکل غیرقانونی و بی‌ هیچ مانعی افزایش داده‌اند و با این حساب سرجمع این افزایش‌ها حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد می‌شود».

به نوشته این روزنامه، جعفر تشکری‌هاشمی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، روز دوشنبه ضمن اعلام «افزایش نرخ کرایه‌ تاکسی‌رانی در سال ۹۱» گفت که در جلسات «معاونت حمل‌ونقل شهرداری با معاونت عمرانی شورای شهر تهران نتوانستیم میزان افزایش نرخ تاکسی را به اندازه تورم جامعه برسانیم».

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با تاکید بر این که «اگر می‌خواهیم رانندگان تاکسی فقیر‌تر نشوند و سطح معیشت آنها برابر سال‌های قبل باشد باید میزان افزایش نرخ کرایه‌ها را بر اساس نرخ تورم برسانیم» گفته است که «بنده از استاندار تهران خواهش می‌کنم به اندازه نرخ تورم بتوانیم نرخ کرایه تاکسیران‌ها را از ابتدای سال افزایش دهیم».

جام جم همچنین از قول جعفر تشکری‌هاشمی نوشته است که «رانندگان تاکسی دغدغه صف ایستادن ۲ تا ۴ ساعته سوخت را دارند» و «مطمئنا می‌توان مشکل جایگاه‌های سوخت را برای تاکسیران‌های شهر حل کرد»، چرا که «این انصاف نیست برای تامین سوخت، رانندگان تاکسی ۲ تا ۴ ساعت در صف‌ها باشند».

اعتراض خانواده‌های کشته‌شدگان کهریزک به ارتقاء مرتضوی در دولت

روزنامه خراسان از «تفهیم اتهام سعید مرتضوی دادستان سابق تهران» خبر داده و روزنامه ابتکار نیز اعتراض پدر محمد کامرانی از قربانیان بازداشتگاه کهریزک را نسبت به «ارتقاء مرتضوی در دولت» مورد توجه قرار داده است.

این روزنامه به نقل از سایت‌های غیر رسمی در ایران نوشته است که «مرتضوی که در پرونده حادثه کهریزک متهم است در زمینه‌های معاونت در قتل، نقض حقوق شهروندی، و هتک حیثیت نیروی انتظامی تفهیم اتهام شده است و احتمالا به زودی محاکمه خواهد شد».

روزنامه خراسان از سعید مرتضوی به عنوان «متهم ردیف اول حادثه بازداشتگاه کهریزک» نام برده و نوشته است که «سرانجام و پس از گذشت زمان نسبتا طولانی گویا قرار است که پرونده سعید مرتضوی متهم ردیف اول حادثه کهریزک به جریان بیفتد».

این روزنامه همزمان از «ادامه واکنش‌ها به احتمال انتصاب سعید مرتضوی به ریاست سازمان تامین اجتماعی» خبر داده و نوشته است که علاوه بر پدر محمد کامرانی و دیگر خانواده‌های قربانیان بازداشتگاه کهریزک و تذکر شماری از نمایندگان مجلس به محمود احمدی‌نژاد در خصوص چنین انتصابی، انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در بیانیه‌ای به «انتصاب احتمالی سعید مرتضوی به ریاست سازمان تامین اجتماعی» اعتراض کرده است.

روزنامه ابتکار هم از اعتراض علی کامرانی، پدر محمد کامرانی، از کشته‌شدگان بازداشتگاه کهریزک، در خصوص تصمیم دولت برای انتصاب سعید مرتضوی به ریاست سازمان تامین اجتماعی خبر داده و از قول پدر محمد کامرانی نوشته است که «حداقل دولت تا اعلام نتیجه دادگاه صبر می‌کرد و بعد به مرتضوی پست و مدال می‌داد».

محمد کامرانی در جریان اعتراضات پس از انتخابات سال ۸۸ بازداشت و به همراه امیر جوادی‌فر، محسن روح‌الامینی و رامین قهرمانی در بازداشتگاه کهریزک مورد شکنجه قرار گرفته و کشته شدند.

به نوشته روزنامه ابتکار، علی کامرانی همچنین درباره تصمیم دولت احمدی‌نژاد برای انتصاب سعید مرتضوی به عنوان رئیس سازمان تامین اجتماعی گفته است که «متاسفم برای مسئولین اجرایی که چرا به شخصی که اتهاماتی متوجه او است و هنوز پرونده جرمش در دادگاه رسمی کشور در حال بررسی است، پست جدید دولتی می‌دهند».

این روزنامه با اشاره به اعتراض خانواده‌های کشته‌شدگان بازداشتگاه کهریزک از قول عبدالحسین روح‌الامینی پدر محسن روح‌الامینی یادآوری کرده است که «سعید مرتضوی در چند شعبه پرونده دارد که یک مورد مربوط به شکایت آقای کامرانی است که قرار منع تعقیب از سوی بازپرس صادر شد و آقای کامرانی هم به آن اعتراض کرد» و «پرونده دیگر مربوط به بازدشتگاه کهریزک است که در دادسرای انتظامی قضات مفتوح است».

روزنامه ابتکار از قول پدر محسن روح‌الامینی نوشته است که علاوه بر این دو «دادستان سابق تهران با ادعای ابتلای فوت‌شدگان به مننژیت، به پرونده‌سازی» علیه کشته‌شدگان بازداشتگاه کهریزک اقدام کرده بود، «اما به دلیل این که سعید مرتضوی شغل نظامی ندارد این پرونده در داسرای نظامی رسیدگی نشد و به دادسرای ویژه قضات فرستاده شد که هم‌اکنون مفتوح است».

«چهارشنبه‌سوری به دوبی رسید»

روزنامه شرق با اشاره به «برگزاری چهارشنبه‌سوری در دوبی» از این احتمال خبر داده است که «آیین ایرانی چهارشنبه‌سوری هم عربی ‌شود» و نوشته است که «این را از برگزاری مراسم‌های بزرگ این روز در دوبی می‌توان فهمید».

به نوشته روزنامه شرق، «در حالی که آیین ‌کهن و ایرانی چهارشنبه‌سوری در ایران از یک‌ سو توسط برگزار‌کنندگان آن به دلیل استفاده از ترقه و بمب‌های دست‌ساز تحریف و آزار‌دهنده شده و از سویی دیگر برخی مسئولان به همین دلیل با برگزاری آن مخالفت می‌کنند»، اما «برخی کشورهای همسایه ایران مانند امارات متحده عربی در شهر دوبی تلاش می‌کنند با تبلیغ و برگزاری هر چه باشکوه‌تر این آیین و دادن آزادی عمل به برگزار‌کنندگان آن به جذب گردشگر برای کشورشان اقدام کنند».

این روزنامه با اشاره به این که «سال‌هاست مراسم چهارشنبه‌سوری توسط ایرانیان مقیم این کشور در دوبی برگزار می‌شود اما مدتی است فعالیت و تبلیغات حاکمان دوبی برای برگزاری باشکوه این روز رنگ و بوی دیگری به خود گرفته است» و «امسال از اوایل اسفند تبلیغات وسیع برای برگزاری تور چهارشنبه‌سوری در این شهر شروع شد» و «بعید نیست چندی دیگر حاکمان دوبی پرونده ثبت جهانی چهارشنبه‌سوری را برای ثبت به یونسکو ارائه کنند و ما ناباورانه فقط نگاه کنیم».

روزنامه شرق یادآوری کرده است که «این اولین بار نیست که آیین‌ها و شخصیت‌های کهن و معروف ایرانی توسط کشورهای همسایه تملک می‌شود»، چنان که «ابوریحان بیرونی، زکریای رازی، جمال‌الدین اسدآبادی، رودکی، مولانا و چندین و چند شخصیت برجسته علمی و فرهنگی دیگر ایرانی نیز پیش از این توسط کشورهای همسایه به عنوان دانشمندان کشور خود معرفی شده‌اند».

روزنامه جام جم در گزارشی با تیتر «چهارشنبه‌سوری با طعم وحشت» نوشته است که «از وقتی بوته‌های خشک جای خود را به نارنجک‌های دست‌ساز داده‌اند، شب چهارشنبه‌سوری هم به شب دلهره تبدیل شد» و «اگر سال‌ها پیش، جمع شدن دوستان و فامیل دور هم، مراسم قاشق‌زنی و روشن کردن بوته‌های کوچک آتش و پریدن از روی آن، به شب‌های چهارشنبه‌سوری رونق می‌داد، اکنون دیگر سال‌هاست که خاطره آیین کهن چهارشنبه‌سوری با صداهای مهیب انفجار نارنجک‌های دست‌ساز، ترقه و دینامیت در کوچه و خیابان به‌تدریج به فراموشی سپرده می‌شود».

این روزنامه همچنین تهدید اسماعیل احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی در خصوص «بازداشت هنجارشکنان» را منتشر کرده و از قول وی نوشته است که «افرادی که در چهارشنبه آخر سال اقدام به انجام رفتارهای هنجارشکنانه کنند تا پایان نوروز در بازداشت خواهند بود، و بر اساس هماهنگی با مسئولان قضایی این افراد تا پایان نوروز بازداشت شده و هیچ اغماضی در برخورد با این افراد صورت نمی‌گیرد».

روزنامه خراسان هم با این تیتر که «چهارشنبه سوری فرصتی که به تهدید تبدیل شده است»، نوشته است که «چهارشنبه سوری سال‌هاست در بسیاری از موارد، کارکرد اصلی‌اش را از دست داده و از یک سرمایه اجتماعی به یک معضل اجتماعی برای جامعه ایرانی تغییر کاربری داده است».

این روزنامه از چهارشنبه سوری به عنوان «سنتی» نام برده است که بر «در کنار هم بودن، شادمانی کردن و جشن گرفتن برای استقبال از نوروز باستانی تاکید دارد»، اما نوشته که چهارشنبه سوری در سال‌های اخیر «به مشکلی تبدیل شده که باید برای هر چه بی‌خطر برگزار شدنش تمهیدات ویژه‌ای اندیشید».

پیشتر روزنامه رسالت در شماره یک‌شنبه ۲۱ اسفند ماه خبر داده بود که آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید حکومتی «چهارشنبه سوری را بدعت» خوانده و اعلام کرده است که «رسم غلط چهارشنبه سوری باید حذف شود».

احمد توکلی:‌ اول با احمدی‌نژاد اتمام حجت می‌کنیم، بعد جابه‌جایی زودرس

روزنامه اعتماد گفت‌و‌گویی با احمد توکلی نماینده اصول‌گرای مجلس هشتم منتنشر کرده و از قول وی نوشته است که اصول‌گرایان پس از مشخص شدن ترکیب نهایی مجلس نهم با محمود احمدی‌نژاد «اتمام حجت می‌کنند» و در صورت عدم کاهش خطا‌هایش «نباید بیش از این درباره جابه‌جایی ایشان تعلل کرد».

احمد توکلی روشی که اصول‌گرایان پس از پایان انتخابات مجلس و برای دوره ۱۴ ماه باقی‌مانده از عمر ریاست احمدی‌نژاد بر دولت را در پیش خواهند گرفت، گفته است که «برای اتمام حجت با آقای رئیس‌ جمهور، به نظرم لازم است بعد از انتخابات که مجلس شکل جدیدی به خودش می‌گیرد یک بار دیگر این روش را آزمایش کنیم؛ یعنی گفت‌وگو‌ها برای این که دولت را قانع کنند که از قانون خارج نشود» و این در حالی است که «تا پایان دوره آقای احمدی‌نژاد هم ۱۳، ۱۴ ماه بیشتر نمانده است و خدا کند طوری طی مسیر شود که خدمت ایشان نیمه‌کاره نماند».

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در عین حال گفته است که «اقناع دولت کار سختی به نظر می‌رسد ولی من فکر می‌کنم که یک بار دیگر ما باید این تلاش را بکنیم» و «باید بار دیگر این مورد را آزمایش کنیم که ببینیم آیا با ایشان برای اداره این یک‌ساله کشور تفاهم می‌شود، تا بدون این که بخواهیم هزینه جابه‌جایی زودرس را بپردازیم، این یک سال هم بگذرد یا نه؟» اما «در غیر این صورت مجلس وظایفی را دارد».

احمد توکلی به روزنامه اعتماد گفته است که «استراتژی تحمل احمدی‌نژاد که به نظر می‌رسد علی‌الاصول کار خوبی است»، اما علاوه بر این «جابه‌جایی یک رئیس‌جمهور در سال آخر صدارت وی کم‌هزینه نیست»، و «برای همین همه تلاش می‌کنند که این اتفاق نیفتد باز می‌گویم که بار دیگر آزمایش کنیم تا این که خدمات ایشان افزایش پیدا کند و اشتباهات و خطا‌هایشان کاهش پیدا کند تا کشور بتواند این یک سال را هم با هزینه کمتری طی کند، اما اگر نشد، نباید بیش از این درباره جابه‌جایی ایشان تعلل کرد».

احمد توکلی همچنین اعتراض میرحسین موسوی به نتایج اعلام شده انتخابات سال ۸۸ را «خیانت» نامیده و گفته است که «اگر آقای موسوی دست به آن خیانت نمی‌زد و به ایرادی که خودش به آقای احمدی‌نژاد گرفته بود که شما قانون‌شکن هستید، تن نمی‌داد، الان اصلاح‌طلبان هنوز در سیاست بودند».

به نوشته روزنامه اعتماد، توکلی همچنین گفته است که «آقای موسوی با احترام وارد صحنه شد و در واقع فرصت بسیار زیبایی خلق شد و یک رقابت خیلی گسترده و آشکار صورت گرفت، طرفداران دو طرف سرتاسر خیابان ولی‌عصر بودند و با یکدیگر صحبت می‌کردند و شعار می‌دادند و حتی یک سیلی هم کسی به گوش دیگری نزد» و «آقای موسوی باید به قانون تمکین می‌کرد اگر داور را قبول نداشت اصلا نباید ثبت‌نام می‌کرد زیرا صلاحیت او را‌‌ همان داور تایید کرد. وی داور زمین فوتبال را قبول کرد و سوت مسابقه را زدند و زمانی که گل خورد، گفت تو عادل نیستی».
XS
SM
MD
LG