لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۰۵

تثبيت موقعيت استقلال در صدر جدول ليگ برتر


در آغاز هفته هفتم ليگ برتر فوتبال ايران، استقلال با کسب ششمين پيروزی توانست فاصله‌اش با تيم دوم جدول را به پنج امتياز افزايش دهد. آبی پوشان تهران در مسجد سليمان موفق شدند با دو گل بر نفت غلبه کنند.

در نيمه نخست که افت و خيز چندانی هم نداشت، محمد قاضی از گوشه محوطه جريمه با ضربه روی پا دروازه ميزبان را باز کرد. آرش برهانی با پاس هوشمندانه‌اش نقش چشمگيری در به ثمر رسيدن اين گل ايفا کرد.

از آغاز نيمه دوم تا دقيقه ۸۰، نفت سراپا حمله بود و موقعيت‌های متعددی خلق کرد. يک گل زد که آفسايد اعلام شد و يک پنالتی هم گرفت که توی دروازه نرفت!

در دقيقه ۴۹ ضربه درويشی از همه گذشت اما از کنار دروازه راهی بيرون شد. چند دقيقه بعد سجاد شهباززاده می‌توانست برای استقلال گل بزند اما توپ او را رضا حيدری دفع کرد. در دقيقه ۵۷ نفت به گل رسيد که داور آفسايد گرفت. در ادامه نيز ضربه ايستگاهی ميلاد شيخ سليمانی راهی به چارچوب نيافت.

با شدت گرفتن حملات نفت، خطای خرسندنيا باعث شد داور برای نفت پنالتی بگيرد اما ميلاد زنيدپور مقهور شيرجه محسن فروزان شد تا شاگردان عبدالمجيد باقری‌نيا در بازی خانگی در گلزنی ناکام بمانند و خود او نيز با شعارهای برخی هواداران تيمش مواجه شود. در لحظات آخر سجاد شهباززاده باز هم با پاس دقيق آرش برهانی گل دوم استقلال را زد.
استقلال با اين برد ۱۸ امتيازی شد و در صدر جدول باقی ماند. نفت نيز با ۳ امتياز همچنان قعر نشين است.

در ترکيب استقلال محسن فروزان، محمدرضا خرسندنيا، هاشم بيک‌زاده، ميلاد فخرالدينی (مهدی کريميان)، پژمان نوری، آندرانيک تيموريان، اميد ابراهيمی، جاسم کرار (عليرضا رمضانی)، آرش برهانی (طاهونی)، محمد قاضی، سجاد شهباززاده به ميدان رفتند.
امير قلعه‌نويی بعد از پيروزی تيمش گفت: نفت مسجدسليمان در نيمه دوم از هر جهت لياقت برد را داشت. شانس آورديم، شايد اگر پنالتی گل می‌شد نتيجه ديگری رقم می‌خورد. مسجدسليمان قدرت تاکتيکی را ديکته کرد، مربی‌ای نيستم که دروغ بگويم. آنها خوب کار کردند اما ما هم بازی را بستيم.

سرمربی استقلال در ادامه گفت: "مردم خوزستان و مسجدسليمان را دوست دارم. شما يک مربی بزرگ داريد که استاد خودم است. اگر بستر را آماده کنيد و دغدغه مالی هم حل شود قول می‌دهم مشکل اين تيم حل شود. سليمان فلاح و درويشی نيز بازيکنان خوبی هستند و اگر درويشی قرارداد نداشت، اول فصل او را جذب می‌کرديم."

در ساير ديدارهای برگزار شده استقلال خوزستان و پديده مشهد در ورزشگاه تختی اهواز با حضور فقط ۱۰۰ تماشاچی به مصاف هم رفتند. نيمه اول با تساوی بدون گل به پايان رسيد.

در دقيقه ۸۶ ميثم مجيدی از روی نقطه پنالتی برای استقلال خوزستان گل زد ولی در دقيقه ۹۰ پديده صاحب پنالتی شد که رضا عنايتی توپ را به تور رساند. استقلال خوزستان در رده چهاردهم جدول قرار دارد. تيم شگفتی‌ساز پديده هم به رده دوم جدول صعود کرد.
در ديگر بازی حساس برگزار شده، سپاهان در ورزشگاه فولاد شهر ميزبان ملوان بود اما از دستيابی به پيروزی بازماند. ابتدا پريرا دروازه ملوان را باز کرد و سپس جلال رافخايی در دقيقه ۳۰ بازی را به تساوی کشاند.

سپاهان در حالی در رده چهارم قرار گرفته که اگر فولاد خوزستان مقابل پيکان به برتری برسد، شاگردان کرانچار به رده پنجم سقوط خواهند کرد.

ديدار گسترش تبريز و نفت تهران هم در تبريز به تساوی رسيد. در دقيقه ۷۹ امير ارسلان مطهری از اشتباه دروازه‌بان و مدافع گسترش استفاده کرد و با ضربه سر دروازه آبی پوشان تبريز را گشود. در دقيقه ۸۷ ميثم نقی‌زاده با ضربه ايستگاهی دروازه نفت تهران را باز کرد تا دو تيم امتيازات را تقسيم کنند.

در ادامه بازی‌های هفته هفتم، جمعه پرسپوليس در تهران ميزبان تراکتورسازی است. شاگردان رسول خطيبی در صورت کسب برد به رده دوم جدول و دو امتيازی استقلال خواهند رسيد.

پيکان که در هيچکدام از شش بازی قبلی نتوانسته گل بزند با فولاد خوزستان بازی دارد، سايپا در کرج ميزبان ذوب آهن است و راه آهن هم به مصاف صبا قم خواهد رفت.

XS
SM
MD
LG