لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۵۸

سومین جلسه دادگاه جیسون رضاییان در تهران برگزار شد


جيسون رضاييان
جيسون رضاييان

سومين جلسه دادگاه جيسون رضاييان خبرنگار ايرانی- آمريکايی روزنامه واشنگتن پست، روز دوشنبه در تهران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ايرنا، اين جلسه در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به رياست ابوالقاسم صلواتی به صورت غيرعلنی تشکيل شد.

جلسه دوم دادگاه جيسون رضاييان در ۱۸ خرداد گذشته برگزار شده بود. رئيس کل دادگستری استان تهران قبلا دليل فاصله زياد بين جلسه دوم تا سوم را «خالی نبودن فضای دادگاه انقلاب برای رسيدگی به اين پرونده» اعلام کرده بود.

مسئول دفتر سخنگوی قوه قضاييه، پيشتر اتهامات خبرنگار واشنگتن پست را جاسوسی به نفع آمريکا و فعاليت تبليغی عليه نظام عنوان کرده بود.

جيسون رضاييان در ۳۱ تيرماه ۱۳۹۳ به همراه همسر روزنامه نگارش يگانه صالحی و دو عکاس خبرنگار، در تهران بازداشت شد. خانم صالحی و دو خبرنگار ديگر پس از چندی آزاد شدند اما جيسون رضاييان همچنان در زندان به سر می برد.

پيشتر، علی رضاييان، برادر جيسون رضاييان در اين مورد به راديو فردا گفته بود:
«فشار روانی‌ای که روی [جيسون] اوست برای آنکه اعتراف به کاری بکند که انجام نداده‌است بسيار زياد است. او تحت فشار است چون می‌داند که حقوقی را که بايد در يک نظام قضايی داشته باشد، به او داده نمی‌شود.»

علی رضاييان افزود «وزارت خارجه آمريکا می‌گويد در اين باره صحبت کرده و می‌گويد تنها موضوع مهم ديگری است که اگر چه جدای از گفت‌وگوهای هسته‌ای است اما با مقام‌های ايرانی مطرح می‌کنند. ما آن پيشرفتی که خواستار آن بوديم، در اين زمينه نديده‌ايم و ايرانی‌ها کاری که بايد را انجام نداده‌اند. آنها پرونده‌ای عليه جيسون ندارند چون او کار خلافی نکرده‌است و اگر اينگونه بود تا الان اعلام می‌شد.»

خرداد ماه گذشته، اعضای مجلس نمایندگان آمریکا، به اتفاق آرا، با تصویب قطعنامه‌ای خواستار آزادی سه زندانی آمریکایی در ایران شدند.

XS
SM
MD
LG