لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۵۴

اهمیت جلسه ادواری شورای حقوق بشر چیست؟


شادی صدر، حقوقدان و از مدیران سازمان عدالت برای ایران
شادی صدر، حقوقدان و از مدیران سازمان عدالت برای ایران

روز جمعه نوبت ايران است که در جلسه ادواری شورای حقوق بشر در ژنو حاضر شود و به سوالات نمايندگان کشورهای حاضر در جلسه پاسخ دهد. آخرين بار، چهار سال پيش، که ايران در چنين جلسه ای حضور داشت از ميان ۲۱۲ نکته مطرح شده تنها اجرای ۱۲۶ توصيه کشورهای عضو شورای حقوق بشر را پذيرفت.

اينک ايران در گزارشی که پيش از اين جلسه منتشر کرده مدعی شده که همه توصيه ها را جز مواردی که مربوط به تحريم ها و اقدامات تروريستی بوده اجرا کرده است. با اين حال فعالان حقوق بشر همچنان معتقدند که نه تنها توصيه ها اجرا نشده، بلکه اقدامات جديد جمهوری اسلامی نيز می تواند به اين ليست اضافه شود.

رادیو فردا در گفت و گو با شادی صدر حقوقدان و از مديران سازمان "عدالت برای ايران" ابتدا از او در مورد اهميت اين اجلاس پرسيده است:

گفتگوی رویا کریمی با شادی صدر در مورد اهمیت جلسه ادواری شورای حقوق بشر در ژنو
please wait

No media source currently available

0:00 0:04:50 0:00
لینک مستقیم

  • 16x9 Image

    رویا کریمی مجد

    رویا کریمی مجد روزنامه‌نگاری را در سال ۱۳۷۱ در ایران آغاز کرد و اردیبهشت ۱۳۸۷ به رادیو فردا پبوست. او تهیه‌کنندگی برنامه هفتگی صدایی دیگر را که به بررسی مسایل زنان اختصاص دارد، برعهده دارد.  در سال ۲۰۱۵ میکروفن طلایی جشنواره رادیویی نیویورک به  برنامه رادیویی «سنت تیغ» که رویا کریمی مجد آن را تهیه کرده بود تعلق یافت. 

XS
SM
MD
LG