لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۳:۰۱

زنان، جنگ و صلح


صدای دیگر:

«صدای ديگر» را روزهای يکشنبه بعد از خبرهای ساعت ۷ و نيم شب به وقت تهران از راديو فردا می شنويد. اين برنامه در مجله نيمه شب پس از خبرها (نيم بامداد) و در مجله نيمروزی پس از خبرهای ساعت ١٣ تکرار می شود.

نشانی ايميل برنامه «صدای ديگر»:

zan@radifarda.com

شماره تلفن پیامگیر رادیو فردا:

۰۰۴۲۰۲۲۱۱۲۴۱۱۳

شماره پيامک گير راديو فردا:

۰۰۴۲۰۶۰۳۸۷۴۱۵

در آستانه اعلام آتش بس میان اسرائیل و حماس در غزه، در «صدای دیگر» به موضوع «نقش زنان در میانه جنگ و صلح» پرداختیم. جایی که شیرین عبادی، برنده جایزه صلح نوبل و چهره شاخص نهاد مدنی ایرانی و جدیدالتاسیس «شورای ملی صلح»، زنان را عمدتا صلح طلب می داند و مهرانگیز کار حقوقدان ساکن بوستون آمریکا، از منظر زن- مادر به بررسی این نقش صلح طلبانه می پردازد.

شیرین عبادی اشاره ای دارد به تظاهرات اعضای سازمان غیردولتی «مادران صلح» در تهران در انتقاد به کشته شدن غیرنظامیان در غزه که با دخالت پلیس تهران متوقف شد. در این میان، آیدا قجر (زن ایرانی ساکن بیروت) در گفتگو با رادیو فردا از دیدگاههای گوناگون زنان لبنانی درباره درگیریهای غزه می گوید و از کوششهای عده ای از زنان این کشور که ضمن ابراز همدردی با قربانیان غیرنظامی خونریزیها، به پایان درگیریها چشم امید دوخته اند.

در بخش بعدی برنامه این هفته به بررسی آرای برخی روحانیون درباره ورزش زنان و زنان ورزشکار در ایران و تاثیر آن پرداختیم. با نسرین افضلی، کارشناس مسایل زنان در ایران، در باره تصمیم گیری‌های پشت پرده شماری از روحانیان و سخنرانی‌های عمومی آنها صحبت کردیم.

در پایان برنامه این هفته از فیلم «دعوت» به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا می شنویم که در این فیلم به موضوع «سقط جنین» پرداخته است – موضوعی که به ندرت در سینما و رسانه‌های ایران بررسی می شود.

فهیمه خضر حیدری (روزنامه نگار در تهران) در گفت و گو با رادیو فردا به نقد آخرین ساخته این کارگردان حوزه جنگ می پردازد.

  • 16x9 Image

    رویا کریمی مجد

    رویا کریمی مجد روزنامه‌نگاری را در سال ۱۳۷۱ در ایران آغاز کرد و اردیبهشت ۱۳۸۷ به رادیو فردا پبوست. او تهیه‌کنندگی برنامه هفتگی صدایی دیگر را که به بررسی مسایل زنان اختصاص دارد، برعهده دارد.  در سال ۲۰۱۵ میکروفن طلایی جشنواره رادیویی نیویورک به  برنامه رادیویی «سنت تیغ» که رویا کریمی مجد آن را تهیه کرده بود تعلق یافت. 

XS
SM
MD
LG