لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۵۳

حزب‌الله لبنان؛ توپ، تفنگ، دروازه


خرداد ۱۳۶۱
خرداد ۱۳۶۱
خرداد سال ۱۳۶۱، مدتی قبل از شکل گیری رسمی حزب الله لبنان، چهار تیم از رشته های فوتبال، والیبال، هندبال و پینگ پنگ، از جنبش امل لبنان، برای برگزاری بازی های دوستانه به ایران آمدند.

سرپرست تیم های اعزامی، جوان ۲۲ ساله لاغراندامی بود که سید حسن نصرالله نام داشت. این مسافرت ورزشی به دلیل وقوع جنگ در لبنان نیمه تمام ماند.

این تیم ها بازی هایی با تیم های منتخب تهران انجام دادند و در تمام رقابت های انجام شده شکست خوردند. آقای نصرالله در آن زمان در گفت‌وگو با مجله کیهان ورزشی، پایین آمدن روحیه ورزشکاران تیم جنبش امل به دلیل وقوع جنگ در لبنان را دلیل نتایج ضعیف این تیم عنوان کرد.

مطابق اظهارات آقای نصرالله، تلگرافی از جنبش امل دریافت شد که دیدار از تهران را زودتر به پایان برسانند تا در جنگی که درگرفته مشارکت کنند.

بعداً حزب الله لبنان نیز فعالیت های گسترده ای را در عرصه ورزش آغاز کرد. دبیرکل حزب الله لبنان -که حالا دیگر چهره ای سرشناس در جهان بود- استراتژی خود در عرصه ورزش را در همان مصاحبه دوران شباب با کیهان ورزشی ترسیم کرده بود: با ورزش، بهتر می توان با اسرائیل جنگید.


سال گذشته باشگاه العهد که وابسته به حزب الله لبنان و قهرمان بی رقیب فوتبال لبنان است، با تیم فوتبال سپاهان اصفهان، پیوند خواهر خواندگی برای همكاری های فرهنگی و ورزشی امضا کرد.

این باشگاه و شاخه فرهنگی ورزشی حزب الله لبنان با ارسال نامه ای، قهرمانی سپاهان اصفهان در ليگ برتر فوتبال ایران را تبریک گفته اند.

در این نامه آمده است: قهرمانی شيرين سپاهان را در ليگ برتر ايران جام خلیج فارس، تبريک و شاد باش می گویيم. هواداران بی شمار باشگاه العهد لبنان از شنيدن خبر قهرمانی سپاهان به عنوان باشگاه دوست و برادر خود شادمان و مسرورند. به نمايندگی از سوی حزب الله لبنان و باشگاه العهد، برای سپاهان بهترين موفقيت ها را خواستاريم.

محمد رضا ساكت، مديرعامل سپاهان نيز در نامه های جداگانه ای به سيد حسن نصر الله، شاخه ورزشی حزب الله لبنان و باشگاه العهد، قهرمانی زود هنگام تيم فوتبال العهد را در رقابت های ليگ حرفه ای لبنان تبريک گفت.

در اين نامه آمده است: با اين قهرمانی مقتدرانه، فرزندان غيور حزب الله شايستگی ها و توانمندی های تمام ناشدنی خود را در عرصه ورزش نيز به خوبی به همگان نشان دادند.
XS
SM
MD
LG