لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۲۱

هفت سال زندان برای برلوسکونی به اتهام «رابطه جنسی» غیرقانونی


«کریمه المحروق» معروف به «روبی»
«کریمه المحروق» معروف به «روبی»
سیلویو برلوسکونی، نخست‌وزیر پیشین ایتالیا به اتهام پرداخت پول در قبال رابطه جنسی با دختری که به سن قانونی نرسیده بود به هفت سال زندان و خروج از سیاست همگانی برای تمام عمر محکوم شد.

دادگاه در عین حال نخست‌وزیر پیشین ایتالیا را به تلاش و فشار برای پوشاندن این «جرم» متهم کرده است.

برلوسکونی می‌تواند علیه این حکم درخواست تجدید نظر کند.

«کریمه المحروق» معروف به «روبی»، دختری که رابطه با او هفت سال زندان و دوری از سیاست را برای یکی از مشهورترین چهره‌های سیاسی معاصر ایتالیا همراه داشته، زاده مراکش است و دادگاه می‌گوید در زمان تن‌فروشی به نخست‌وزیر ایتالیا هفده سال سن داشته که سن قانونی برای این رابطه به‌شمار نمی‌رود.

این نخستین بار نیست که نخست‌وزیر ایتالیا از دادگاهی در آن کشور حکمی می‌گیرد. او طی سال‌های گذشته به اتهام‌های گوناگونی از جمله فساد به دادگاه رفته است.

یک ماه پیش دادگاه تجدید نظر در ایتالیا حکم چهار سال زندان و پنج سال محرومیت از تصدی مناصب دولتی از سوی سیلویو برلوسکونی، را به اتهام «فرار مالیاتی» تایید کرد.

رابطه جنسی‌ای که برلوسکونی در آن متهم شده است در ایتالیا به نام جریان «بونگا بونگا» شهرت دارد و مدت‌هاست که نقل محافل همگانی و رسانه‌ای‌ست.

گفته شده است از جمله به ۲۰ هزار صفحه مدرک و شهادت دست کم چهل زن در مورد برلوسکونی رسیدگی شده است.

البته سه سال پیش زمانی‌که این پرونده در دادگاه در حال رسیدگی بود دولت ایتالیا همچنان توانسته بود از مجلس آن کشور رای اعتماد بگیرد.

او در نهایت پس از سال‌ها فراز و نشیب سیاسی و رهبری دولت ایتالیا، در آبان سال ۱۳۹۰ از قدرت کناره گرفت.
XS
SM
MD
LG