لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۳۵

بجنورد ۱۴ بار لرزید


بنا بر گزارش‌ها طی ساعت‌های گذشته، از شب سه‌شنبه تا بامداد چهارشنبه، یک زمین‌لرزه و ۱۳ پس‌لرزه در بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی، رخ داده است.

گزارش‌های اولیه حاکی‌ از مشاهده ترک‌خوردگی‌هایی در سازه‌هاست، اما خسارت جانی گزارش نشده‌است.

به گفته موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، زمین‌لرزه ساعت ۲۲:۲۲ شب چهارم خرداد ۴.۸ ریشتر بوده، سپس به مدت حدودا ۴ ساعت ۱۳ پس‌لرزه با میانگین ۲.۲ درجه در مقیاس ریشتر رخ داده‌است.

به جز زمین‌لرزه اصلی، بزرگ‌ترین پس‌لرزه ۳ ریشتر گزارش شده است. آخرین پس‌لرزه در ساعت ۱:۴۵ بامداد پنجم خرداد به وقوع پیوسته‌ و پس از آن پس‌لرزه دیگری گزارش نشده‌است.

گزارش‌ها حاکی‌ست که شهروندان بجنوردی شب را در نگرانی سپری کرده‌اند. گفته شده گروهی از شهروندان شب را در پارک‌ها، خیابان‌ها و فضاهای باز گذرانده‌اند.

خبرگزاری ایرنا بر پایه سخنان «مقام‌های مسئول» گفته است «هیچ خسارت جانی گزارش نشده است و فقط در گزارش‌های اولیه از ترک‌خوردگی دیوارها و شکستن برخی از شیشه‌های خانه‌ها سخن به میان آمده است.»

خبرگزاری مهر نیز به نقل از فرماندار این شهر گفته «آثار ترک‌خوردگی دیوارهای خانه‌های برخی از مناطق شهر و همچنین حصار گرم‌خان مشهود است.»

حصار گرم‌خوان در استان خراسان شمالی در بخش گرم‌خان شهر بجنورد قرار دارد.

زمین‌لرزه اصلی، بنا به گفته موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، در عمق ۱۰ کیلومتری رخ داده‌است.

حسین عظیمی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی، به خبرگزاری ایرنا گفته ۱۴ گروه برای اعزام به مناطق مورد نظر برای ارزیابی خسارت‌ها و نیازمندی‌ها آماده شده‌اند.

سازمان هلال احمر ایران نیز گفته گروه‌هایی را برای ارزیابی خسارت‌های جانی احتمال به منطقه فرستاده، هرچند همچنان گزارشی از آسیب‌دیدگی‌های انسانی منتشر نشده‌است.

XS
SM
MD
LG