لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۳۰

نتایج تحقیقات در مورد جرایم شب سال نو در آلمان منتشر می‌شود‎


صدر اعظم آلمان با فشارهای تازه‌ای روبه‌رو شده است
صدر اعظم آلمان با فشارهای تازه‌ای روبه‌رو شده است

مقام‌های آلمان می‌گویند نتایج اولیه تحقیقات در مورد تعرض های جنسی به زنان طی جشن‌های سال نو، روز دوشنبه ۲۱ دی‌ماه منتشر می‌شود.

انتظار می‌رود، رالف یگر، وزیر امور داخلی ایالت راین-وست‌فالیای شمالی، جزئیاتی را در اختیار رسانه‌ها بگذارد.

شمار شکایت‌های ثبت‌شده در شهرهای مختلف آلمان از ۶۰۰ مورد گذشته است؛ تا روز یک‌شنبه ۵۱۶ شکایت در شهر کلن و ۱۳۳ شکایت در شهر هامبورگ و چند مورد نیز در فرانکفورت گزارش شده است. ۴۰ درصد شکایت‌های شهر کلن، به آزار و جرایم جنسی مربوط می‌شود. دست‌کم دو مورد شکایت از «تجاوز» نیز ثبت شده است.

تحقیقات در کلن به طور عمده در ارتباط با پناهجویان و مهاجران غیرقانونی، به ویژه از شمال آفریقا، صورت می‌گیرد. نیروهای پلیس چند نفر را نیز در این ارتباط بازداشت کرده‌اند.

بنا بر گزارش‌ها، رخدادهای جشن‌های سال نو سبب شده تا آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان، با انتقادهای بیشتری در مورد سیاست موسوم به «درهای باز» در ارتباط با پناهجویان روبه‌رو شود. بیش از یک میلیون پناهجو در سال ۲۰۱۵ وارد آلمان شده‌اند.

شبکه خبری سی‌ان‌بی‌سی می‌گوید خانم مرکل سفر معمول خود به «داووس» برای شرکت در «مجمع جهانی اقتصاد» را لغو کرده است.

خبرگزاری فرانسه می‌گوید برخی از هم‌پیمانان سیاسی خانم مرکل نیز به جمع منتقدین سیاست‌های او پیوسته‌اند.

از طرفی هیکو ماس، وزیر دادگستری آلمان نیز بار دیگر تاکید کرده به نظر می‌رسد جرایم کلن «برنامه‌ریزی‌شده بود» و باید در مورد ارتباط آنها و رخدادهای مشابه در شهرهای دیگر تحقیق کرد.

خانم مرکل روز شنبه ۱۹ دی‌ماه راه‌کار تازه‌ای به پارلمان آن کشور ارائه کرد، که اخراج پناهجویان مجرم را آسان‌تر خواهد کرد. این پیشنهاد باید به تصویب پارلمان برسد.

پلیس برای متفرق کردن گروهی از راست‌گرایان که دست به تظاهرات علیه پناهجویان زده‌اند از خوردهای آب‌پاش استفاده کرده است
پلیس برای متفرق کردن گروهی از راست‌گرایان که دست به تظاهرات علیه پناهجویان زده‌اند از خوردهای آب‌پاش استفاده کرده است

در عین حال به گزارش نشریه «ولت‌ام‌سونتاگ» پلیس فدرال آلمان در امور جنایی به جمع‌آوری گزارش‌های مشابهی از دیگر شهرهای آلمان دست خواهد زد و تحقیقات در این مورد در کل آلمان به طور هماهنگ انجام خواهد شد.

روز‌های آخر هفته، شهر کلن صحنه تظاهراتی بود که به گزارش خبرگزاری‌ها عمدتا گروه‌های افراطی راست‌گرا در آن شرکت داشتند. البته اعتراضاتی نیز توسط گروه‌های چپ‌گرا و هواداران مهاجران علیه جرایم جنسی، صورت گرفته است. روز دوشنبه، ۲۱ دی‌ماه، قرار است تظاهراتی توسط اعضای گروه ضداسلامی «پگیدا» در شهر لایپزیگ برگزار شود.

روزنامه هافینگتن‌پست می‌گوید حمله اخیر یک فرد به پلیس در پاریس نیز بر بحث‌ها در مورد سیاست‌های مربوط به پناهجویان و مهاجران در آلمان، تاثیر خواهد گذاشت. فرد مهاجم در پایتخت فرانسه، پناهجویی بود که هویتش در یک اردوگاه آلمان ثبت شده است. پلیس فرد مهاجم را با شلیک گلوله کشته است.

اروپا در سال ۲۰۱۵ با موج کم‌سابقه‌ای از روبه‌رو بوده است. عمده این پناهجویان آوارگان جنگ‌ها و تنش‌ها در غرب آسیا، کشورهایی مانند سوریه، عراق یا افغانستان هستند.

XS
SM
MD
LG