لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۰۸:۵۰

هیگل: داعش فراتر از هر آن چیزی است که تاکنون دیده‌ایم


چاک هیگل (راست) و مارتین دمپسی
چاک هیگل (راست) و مارتین دمپسی

چاک هیگل، وزیر دفاع ایالات متحده، در یک کنفرانس خبری در پنتاگون خطر گروه تروریستی داعش را «قریب‌الوقوع»، تشکیلات آن را بسیار سازمان‌یافته و «فراتر از آن چه دیده‌ایم» توصیف کرده است.

وزیر دفاع آمریکا ۳۰ مرداد ماه گفت «دولت اسلامی» (داعش)، پیچیده‌تر از یک گروه تروریستی عمل می‌کند، خوب حمایت مالی شده است و بسیار سازمان‌یافته‌تر از یک گروه تروریستی است؛ «آنها فقط یک گروه تروریستی نیستند».

به گفته آقای هیگل این گروه «فراتر از آنچه تا کنون دیده‌ایم است و باید برای همه‌چیز آماده باشیم.»

او، داعش را خطری قریب‌الوقوع برای «تمام منافع» آمریکا توصیف کرده است.

او در این کنفرانس خبری که همراه با مارتین دمپسی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در آن شرکت کرده بود، گفت دخالت محدود نظامی آمریکا در عراق ادامه پیدا می‌کند.

به گفته این مقام دولت آمریکا، پنتاگون به برنامه‌ای طولانی‌مدت برای مقابله با داعش می‌اندیشد.

از سوی دیگر به گزارش رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا هم در این نشست تاکید کرده است که می‌توان این گروه را محدود کرد؛ اما باید در سوریه به سراغش رفت: «این سازمانی‌ است که عقاید آخرالزمانی دارد و باید آن را شکست داد… آیا می‌توان آنها را بدون در نظر گرفتن بخشی که در سوریه است، شکست داد؟ پاسخ منفی‌ است».

این دو مقام نظامی آمریکا برای توضیح تازه‌ترین رخدادهای مربوط به حمایت‌های فعلی آمریکا از نیروهای عراقی و پیشمرگه‌های کرد علیه داعش و نیز در مورد گردن‌زنی جیمز فولی، خبرنگار آزاد آمریکایی، به دست آن گروه، در این نشست خبری شرکت کرده بودند.

حملات آمریکا به مواضع داعش طی روزهای گذشته ادامه داشته است.

در تازه‌ترین موج از این حملات در ۳۰ مرداد ماه، دست‌کم ۳۵ نفر از اعضای این گروه تروریسی در حملات شمال عراق کشته شدند.

رسانه‌های عراقی می‌گویند که این حملات در استان شمالی نینوا صورت گرفته است و جنگنده‌های آمریکا علاوه بر خسارات جانی که به نیروهای داعش وارد کرده‌اند، هفت خودروی زرهی آنها را نیز از بین برده‌اند.

XS
SM
MD
LG