لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۱۹

گارد ساحلی هند ۱۲ خدمه یک قایق ایرانی را بازداشت کرده است


مقام‌های محلی در ایالت کرالا، جنوب غربی هند، گفته‌اند گارد ساحلی آن کشور یک قایق ماهیگیری ایرانی را توقیف و ۱۲ خدمه آن را بازداشت کرده است.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس یک مقام ارشد پلیس ایالتی کرالا گفته است خدمه قایق تحت بازجویی قرار گرفته‌اند تا تحقیقاتی در مورد احتمال «قاچاق» و «نقض امنیت ملی هند»، انجام شود.

همین خبرگزاری از قول سخنگوی وزارت دفاع هند نیز خبر داده است که توقیف قایق و بازداشت خدمه در اوایل روز یک‌شنبه، ۱۴ تیر ماه، صورت گرفته است.

شبکه ان‌دی‌تی‌وی هند نیز می‌گوید تحقیقات همچنان در جریان است.

مقام‌های هندی جزئیات بیشتری در این مورد ارائه نکرده‌اند.

به گزارش این شبکه تلویزیونی این قایق از روز جمعه تحت نظر بوده است.

خبرگزاری «پرس تراست» هند گزارش داده است که مقام‌های گارد ساحلی در این قایق یک تلفن ماهواره‌ای و یک مدرک هویت پاکستانی کشف کرده‌اند.

تلفن ماهواره‌ای در هند غیرقانونی‌ست. این کشور و پاکستان نیز روابط پرتنشی دارند.

روزنامه «هندو» اما به نقل از یکی از بازرسان گزارش داده است که داستانی که بازداشت‌شدگان تعریف کرده‌اند «شدیدا شک‌بر‌انگیز» است و با وجود آنکه می‌گویند ماهی‌گیر هستند، اما «هدف و ملیت اصلی این افراد هنوز شبهه‌برانگیز است».

به گزارش «پرس تراست» و به نقل از بیانیه‌ای از گارد ساحلی هند، این قایق ماهی‌گیری در ۲۵ ماه مه، راهی شده بود و ممکن است در حال حمل «کالای باارزش قاچاق» در دریا بوده است.

در این مورد نیز جزئیات بیشتری ارائه نشده است.

شهری که قایق از آن راهی شده «کلات» در ایران عنوان شده است. به نظر می‌رسد منظور، کلات در منطقه شیبکوه استان هرمزگان، شهرستان بندر لنگه، است.

مقام‌های ایرانی و وزارت خارجه هنوز به خبرهای منتشر شده واکنشی نشان نداده‌اند.

XS
SM
MD
LG