لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۰۹:۳۴

روحانی دستور داد به وقایع ورزشگاه تبریز رسیدگی شود


رئیس‌جمهوری ایران دستور بررسی وقایع هفته آخر لیگ برتر فوتبال را داده است؛ این موضوعی بین وزیر ورزش، وزیر اطلاعات و وزیر کشور در دست بررسی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، در جلسه هیئت دولت به ریاست حسن روحانی، محمود گودرزی، وزیر ورزش و جوانان ایران، گزارشی از رویداد ورزشگاه تبریز به هیئت وزیران ارائه کرد.

رئیس‌جمهوری ایران نیز دستور داد گودرزی «موضوع را مورد رسیدگی دقیق و جدی قرار دهد و درصورت ثبوت تخلف یا تقصیر، برخورد جدی مدیریتی صورت پذیرد.»

وقایع هفته پایانی لیگ، از جمله جشن قهرمانی دو تیم تراکتورسازی و سپاهان در رسانه‌های ورزشی بین‌المللی نیز بازتاب یافت. باشگاه تراکتورسازی، نحوه قضاوت و تصمیمات داور مسابقه را «از پیش تعیین شده» توصیف کرده است.

رئیس شورای شهر تبریز: دیگر نمی‌خواهیم مردم سکته کنند

در تازه‌ترین خبرهای مربوط به هفته آخر لیگ، محمدحسین جعفری، عضو شورای شهر تبریز، در صحن علنی شورا، گفت: «جریانات جلوگیری از قهرمانی تراکتور با به حاشیه بردن حبیب گردانی آغاز شد و در بازی آخر، این بلا‌ها را سر تراکتور آوردند».

آقای جعفری یادآور شد: باشگاه باید قبل از بازی، نسبت به انتخاب فغانی موضع گیری می‌کرد. با گذشت دو روز از این اتفاق تلخ هنوز کسی پاسخگو نیست، مردم آذربایجان کسی را می‌خواهند که حرفشان را به گوش مسئولان برساند.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، احتشام حاجی‌پور، رئیس شورای شهر تبریز، هم گفت: «بهتر است تراکتور از لیگ کناره‌گیری کند. دیگر بس است، نمی‌گذارند ما قهرمان شویم، خود من بعد از بازی داروی آرام بخش مصرف کردم، دیگر نمی‌خواهیم مردم به خاطر مسائل فوتبالی سکته کنند.»

او خواستار ورود مسئولان نظارتی کشور به اتفاقات این بازی شد و گفت «روح مردم ایران جریحه دار شد، شرافت و کرامت مردم را دست افراد معامله باز ندهید.»

باشگاه تراکتورسازی اعلام کرده است مستنداتی شامل عکس، فیلم و حتی دیالوگ رد و بدل شده دارد که به مسئولین ارائه کرده است. این باشگاه به کارت زرد نیمه اول به ستاره اخراجی‌اش هم معترض است.

بعد از پایان نیمه اول یک دقیقه وقت اضافه گرفته شد. در‌‌ همان دقیقه، تراکتورسازی گل برتری را زد اما طبق اعلام این باشگاه، «بیست ثانیه شادی بعد از گل انجام شد که حق طبیعیشان است. اخراج آندو برنامه ریزی شده بود».

وزیر ورزش هم گفته است: دو گروه کار‌شناسی در استان برای پیگیری حضور دارند. گزارش‌هایی ارائه شده و در خصوص آن‌ها با وزرای اطلاعات و کشور، همچنین استاندار صحبت کردم. تیم ما در حال انجام کار است و بدیهی است اگر حقی از تیمی ضایع شده باشد، حتماً این حق استیفا خواهد شد.

محمود گودرزی یادآور شد با مسئولان فدراسیون، مسئول کمیته داوران و مسئول سازمان لیگ بر‌تر صحبت کرده و به آن‌ها ماموریت داده تا از داوران خبره و صاحب‌نظر بهره بگیرند. فیلم بازی را بازبینی و رای صادر کنند.

گودرزی می‌گوید: «طبیعتاً اگر پنج یا شش متخصص در این زمینه اظهارنظر کند بدیهی است آن اظهارنظر برای ما ملاک عمل خواهد بود. یک بعد این اتفاق ممکن است ضعف داوری باشد که در حال بررسی است.»

XS
SM
MD
LG