لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۵۰

یک کودک در «حمله» یک فسطینی با خودرو در بیت‌المقدس کشته شد


یک فسطینی با راندن خودروی خود به جمعیتی که در ایستگاه ترن شهری (ال‌آر‌تی) در بیت‌المقدس ایستاده بودند، جان یک کودک سه ماهه را گرفته و دست‌کم هفت نفر دیگر را زخمی کرد؛ راننده خودرو در پی تیراندازی کشته شده است.

روزنامه هاآرتص می‌گوید، در میان زخمی‌شدگان، جراحات یک زن ۲۰ ساله جدی است.

اسرائیل این حمله را «تروریستی» عنوان کرده است.

خبرگزاری رویترز شمار زخمی‌شدگان را هشت نفر اعلام کرده و می‌گوید وضعیت دو نفر در شرایط جدی قرار دارد.

تصاویر دوربین‌های شهری در بیت‌المقدس، ۳۰ مهر ماه، نشان می‌دهند که این فرد پس از گذشتن از چهارراهی، مسیر خودروی خود را به سوی شهروندانی که در ایستگاه ایستاده‌اند تغییر می‌دهد و به سوی جمعیت می‌راند.

این ایستگاه در نزدیکی تپه ذخیره (جبعات هتخموشت) در شهر بیت‌المقدس قرار دارد.

بنا بر گزارش‌ رسانه‌ها از اسرائیل راننده پس از هجوم به افرادی که در ایستگاه بودند، تلاش کرده از محل بگریزد که مورد اصابت گلوله پلیس قرار گرفته و پس از انتقال به بیمارستان کشته شده است.

روزنامه هاآرتص می‌گوید هویت فرد مهاجم عبدالرحمان الشلودی عنوان شده که ساکن شرق بیت‌المقدس بود و پیشتر نیز به دلایل امنیتی زمانی را در زندان گذرانده بود.

خبرگزاری رویترز می‌گوید عبدالرحمان الشلودی ۲۱ سال سن داشت و این حمله بدترین خشونت طی هفته‌های گذشته در بیت‌المقدس است.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی را متهم به «تحریک علیه یهودیان» در بیت‌المقدس کرده است.

نخست‌وزیر اسرائیل دستور به تقویت نیروهای امنیتی در این شهر داده و گفته «امروز بیش از هر زمانی روشن است که ما باید نیروهای پلیس را به مناطقی که در آنها اختلالاتی وجود دارد بفرستیم».

ایالات متحده آمریکا نیز این حمله را «تروریستی» عنوان و آن را محکوم کرده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای از طرف‌ها خواسته است تا آرامش خود را حفظ کرده و در پی این رخداد از انجام آنچه به افزایش تنش‌ها می‌انجامد، خودداری کنند.

مقام‌های تشکیلات خودگردان فلسطینی هنوز واکنشی نشان نداده‌اند.

XS
SM
MD
LG