لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۲۵

مدافعان کوبانی در نبردها علیه حکومت اسلامی «پیشرفت‌هایی داشتند»


​بنا بر گزارش‌ها، مدافعان کوبانی و پیش‌مرگه‌های کرد عراقی که برای کمک به آنها به شمال سوریه رفته‌اند، در حال انجام پیشرفت‌هایی در نبرد علیه شبه‌نظامیان «حکومت اسلامی» هستند و «صدها تن» از اسلام‌گرایان نیز در نبردها کشته شده‌اند. با این همه با «آتش شدید» آنها نیز روبه‌رو شده‌اند.

یک مقام کرد در منطقه، ۲۰ آبان، به خبرگزاری فرانسه گفته است مدافعان «خیابان به خیابان» در حال پیشرفت هستند.

این شخص که نامش فاش نشده گفته شبه‌نظامیان حکومت اسلامی به زودی از شهر بیرون رانده می‌شوند.

خبرگزاری رویترز نیز می‌گوید نیروهای کرد سوریه در حالی‌که از حمایت توپخانه و نیروهای پیش‌مرگه عراقی برخوردار هستند توانسته‌اند در نبردها دست بالا را بگیرند. با این همه با آتش شدید اسلام‌گرایان روبه‌رو هستند و کنترل کامل منطقه هنوز در دستشان نیست.

پایگاه خبری روداو نیز از قول افسران پیش‌مرگه‌های کرد عراق می‌گوید مدافعان در حال انجام «پیشرفت‌های پی‌در‌پی» هستند.

سازمان دیدبان حقوق بشر سوریه که مقر آن در لندن است از قول منابعی در کوبانی و اطراف آن گفته است که نیروهای «حکومت اسلامی» از تجدید قوای نیروهای کرد سر در گم شده و «صدها تن» از آنها نیز در نبردها کشته شده‌اند.

با حضور پیش‌مرگه‌های کرد عراقی از بیش از یک هفته پیش در این منظقه در شمال سوریه، مدافعان کوبانی هم از نیروهای زبده بیشتری برخوردار شده‌اند، هم از سلاح‌های سنگینی که پیش‌مرگه‌ها با خود از عراق به سوریه برده‌اند.

محاصره و نبردها در کوبانی و اطراف آن هفته‌هاست که ادامه دارد؛ شبه‌نظامیان حکومت اسلامی هدف حملات هوایی نیروهای آمریکا و ائتلاف به رهبری آن کشور نیز قرار گرفته‌اند.

خبرگزاری روداو می‌گوید روز سه‌شنبه ائتلاف آمریکا به هدف‌هایی در جنوب و شرق این شهر حمله کرده است. این اهداف از جمله مناطقی در جاده منتهی به حلب را در بر می‌گرفتند. جایی که توپخانه اسلام‌گرایان فعال بوده است.

دیدبان حقوق بشر سوریه نیز می‌گوید هواپیماهای ائتلاف، طی شب گذشته سه حمله در جنوب کوبانی انجام داده‌اند.

ناظران سوری می‌گویند پیشرفت‌ها به طور مشخص در جنوب شهر انجام شده است.

یک خبرنگار رویترز در مرز ترکیه و سوریه می‌گوید جبهه اصلی جنگ تغییر چندانی نکرده است و اسلام‌گرایان همچنان بخش شرقی آن را در کنترل خود دارند.

این خبرگزاری در عین حال می‌گوید ویدئویی از سوی گروهی از حامیان «حکومت اسلامی» که ظاهرا در شهر رقه هستند، منتشر شده که می‌گویند برای تجدید قوای این گروه اسلام‌گرا به کوبانی خواهند رفت.

XS
SM
MD
LG