لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۰۶

«ديپلمات ايرانی ربوده شده در پاکستان آزاد شد»


حشمت الله عطارزاده
حشمت الله عطارزاده
رامين مهمان‌پرست، سخنگوی وزارت خارجه ايران، سه شنبه گفت که حشمت الله عطارزاده نياکی، ديپلمات ايرانی که در آبانماه سال ۸۷ در شهر پيشاور پاکستان ربوده شده بود، آزاد شده است.

وی در گفت و گويی با خبرگزاری فارس گفت : در پی ربوده شدن آقای عطارزاده فعاليت‌های ديپلماتيک زيادی انجام و ملاقات‌‌های فراوانی صورت گرفت و پيگيری‌های زيادی توسط مقامات سياسی کشورمان با دولت پاکستان انجام شد که متاسفانه نتيجه مشخصی در بر نداشت و نهايتاً ماموران وزارت اطلاعات شخصاً اقدام به آزادسازی ديپلمات کشورمان کردند.

در همين حال وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ايران با انتشار اطلاعيه ای اعلام کرد که حشمت الله عطار زاده را ماموران ايرانی در جريان عمليات پيچيده اطلاعاتی آزاد کردند و به ايران آوردند. وزارت اطلاعات ايران جزئيات اين عمليات را اعلام نکرد.

خبرگزاری فارس مدتی پيش بنقل از ملک نويد خان، از مسئولان پليس پيشاور پاکستان نوشته بود که ماموران پاکستانی، فرمانده گروه رباينده دپيلمات ايرانی را دستگير کرده اند.

حشمت الله عطار زاده که به گفته مقام های جمهوری اسلامی، وابسته بازرگانی کنسولگری ايران در پيشاور بود، در آبانماه سال ۸۷ در منطقه حيات آباد اين شهر توسط افرادی مسلح به گروگان گرفته شده بود.

یوسف‌رضا گیلانی، نخست وزیر پاکستان، و شاه‌محمود قریشی، وزیر امور خارجه این کشور، در بیانیه‌های جداگانه این آدم‌ربایی را محکوم و اعلام کرده بودند که «تمام اقدامات لازم برای یافتن او در اسرع وقت» به انجام خواهد رسید.

منطقه حيات‌آباد در نزديکی گذرگاه خيبر است که شبه‌نظامی‌های طالبان و القاعده و اشرار در آن بسيار فعال‌اند.

پيشاور، مرکز ولايت سرحد شمال‌غرب، آخرين شهر پاکستان در راه گذرگاه خيبر است که به افغانستان می‌رسد و به گفته مقامات نظامی آمريکا اعضای القاعده و طالبان حملات خود به نيروهای آمريکايی و ناتو در مرز افغانستان را از اين محل آغاز می‌کنند.
XS
SM
MD
LG