لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۳:۵۸

سهراب اعرابی، جوان ۱۹ ساله، در زندان اوین جان باخت


سهراب اعرابی
سهراب اعرابی
طبق گزارش‌های رسيده از ايران، سهراب اعرابی ۱۹ ساله که در جريان اعتراضات پس از انتخابات رياست جمهوری بازداشت شده بود، در زندان اوين جان خود را از دست داده است.

مليحه محمدی، از بستگان نزدیک سهراب اعرابی در تماس با راديو فردا این خبر را تائید کرده است.

سايت نوروز، ارگان رسمی جبهه مشارکت، که از تشکل‌های اصلاح‌طلب است، نوشته است که «سهراب اعرابی بر اثر فشارهای وارده در زندان جان باخته است. سعيد مرتضوی دادستان تهران قول آزادی وی را داده بود متأسفانه عصر روز گذشته در دفتر آقای مرتضوی به مادر اين جوان ۱۹ سال گفته می‌شود فرزندش فوت شده است.»

سايت امير کبير نيز نوشته است که سهراب اعرابی در تظاهرات اعتراضی ۲۵ خرداد فعال بود. به نوشته اين سايت، وی که سال آخر دبيرستان را می‌گذراند و برای امتحان کنکور آماده می‌شد از روز ۳۰ خرداد دستگير شد.

اين سايت می‌افزايد که در اخباری که در اين باره به سرعت در دنيای مجازی به چرخش افتاد نوشته شده که او زير شکنجه کشته شده است.

مقامات امنيتی ايران در هفته‌های اخير صدها نفر از معترضان، روزنامه‌نگاران، شخصيت‌های سياسی و معترضان را بازداشت کرده‌اند.

پيشتر سازمان عفو بين‌الملل از احتمال شکنجه چند تن از نزديکان ميرحسين موسوی که به دنبال انتخابات رياست جمهوری دستگير شدند و واداشتن آنها به «اعترافات» تلويزيونی شديداً ابراز نگرانی کرد.

دست‌کم ۲۰ نفر بنا به آمار رسمی به دست بسيج يا نيروهای انتظامی در روايدادهای پس از انتخابات کشته شده‌اند. با اين حال آمارهای تأييد نشده رقمی بالای ۱۰۰ نفر را نشان می‌دهد.
XS
SM
MD
LG