لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۳۵

الیزابت تیلور، کلئوپاترای هالیوود، در ۷۹ سالگی درگذشت


تیلور با لباس سنتی اصفهانی در سفر به ایران، سه سال قبل از انقلاب
تیلور با لباس سنتی اصفهانی در سفر به ایران، سه سال قبل از انقلاب
اليزابت تيلور، هنرپيشه افسانه‌ای هاليوود، روز چهارشنبه در ۷۹ سالگی در بيمارستانی در لس‌آنجلس درگذشت. خانم تيلور، برنده دو جايزه اسکار، در سال ۱۹۷۶ به ايران سفر کرده بود.

الیزابت تيلور شش هفته پيش به دلیل مشکلات قلبی در بيمارستان «سدارز-ساينای» در لس‌آنجلس بستری شده بود.

الیزابت تیلور در ایران همراه با اردشیر زاهدی سفیر سابق ایران در آمریکا


به نوشته وب‌سايت شبکه سی‌ان‌ان، مدير تبليغات اليزابت تيلور در بيانيه‌ای گفت که «تيلور امروز در بيمارستان در آرامش درگذشت. وضعيت وی باثبات شده بود و اميد داشتيم که قادر باشد به خانه بازگردد، ولی متاسفانه چنين نشد.»

اليزابت تيلور در بيش از ۵۰ فيلم هنرنمايی کرد و در سال ۱۹۶۰ با فيلم «باترفيلد ۸» و در سال ۱۹۶۶ با فيلم «چه کسی از ويرجينيا وولف می‌ترسد» برنده جايزه اسکار شد.

الیزابت تیلور در ایران


از ديگر فيلم‌های تيلور می‌توان از «گربه روی شيروانی داغ»، «کلئوپاترا»، «رام کردن زن سرکش» و «دختری که همه چيز داشت» نام برد.

اليزابت تيلور در سال ۱۹۷۶ همراه با فيروز زاهدی، از عکاسان مشهور هاليوود، که در آن زمان تازه از دانشکده هنر فارغ‌التحصیل شده بود به ایران سفر کرد.

خانم تیلور و فیروز زاهدی از شهرهای مختلف از جمله شیراز و اصفهان دیدار کردند و فیروز زاهدی عکس‌های مختلفی از این هنرپیشه جذاب هالیوود در لباس‌های سنتی ایرانی گرفت.

اليزابت تيلور در ۲۷ فوريه ۱۹۳۲ در لندن به دنيا آمد و در هفت سالگی با خانواده‌اش به خاطر فرار از جنگ جهانی به آمريکا مهاجرت کرد.

اليزابت تيلور در سال ۱۹۴۲ برای اولين بار در يک فيلم کوتاه به نام دقيقه‌ای يکی به دنيا می‌آيد نقش‌آفرینی کرد.

خانم تيلور هشت بار ازدواج کرده و از دوستان نزديک مايکل جکسون محسوب می‌شد. وی دو بار با ريچارد برتون، هنرپيشه معروف هاليوود، ازدواج کرد و آخرين شوهرش يک کارگر ساختمان بود که در مرکز درمان معتادان به الکل آشنا شده بود.

خانم تيلور در فعاليت‌های خيرخواهانه، از جمله جمع‌آوری کمک مالی برای مبارزه با ایدز، نيز شرکت داشت.
XS
SM
MD
LG