لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۰۲

اجرای حکم زندان برای چهار نوکیش مسیحی در اهواز


فرهاد سبکروح
فرهاد سبکروح
فرهاد سبکروح، کشيش و سه تن از اعضای کليسای جماعت ربانی اهواز که پيشتر از سوی دادگاه انقلاب اسلامی به حبس محکوم شده بودند با تاييد اين حکم در دادگاه تجديد نظر، برای گذراندن دوران محکوميت به زندان فرا خوانده شدند.

سایت محبت نيوز که اخبار مربوط به مسیحیان را گزارش می دهد، در این مورد نوشته است که «با تاييد دادگاه تجديد نظر فرهاد سبکروح کشيش کليسای جماعت ربانی اهواز، و همسر ايشان شهناز جيزان و دو تن ديگر از اعضای کليسای اهواز بنام‌های ناصر ضامن دزفولی و داود عليجانی ملقب به (ديويد) که در دادگاه بدوی هريک به يک‌ سال حبس محکوم شده بودند جهت اجرای حکم به دادگاه فراخوانده شدند.»

please wait

No media source currently available

0:00 0:02:33 0:00
لینک مستقیم

منصور برجی، سخنگوی «کلیساهای ایرانی همگام» نیز در گفت‌وگویی با رادیو فردا این خبر را تائید کرد.

دادگاه انقلاب، اتهام اين چهار تن از اعضا کليسای جماعت ربانی اهواز را «گرايش به آئين مسيحيت ، دعوت از افراد مسلمان به تغيير دين، و همچنين فعاليت تبليغی عليه نظام از طريق ترويج مسيحيت تبشيری» دانسته است.

فرهاد سبکروح و همسرش شهناز جيزان و دو تن ديگر از خادمين کليسای اهواز به نام های ناصر ضامن دزفولی و داود عليجانی چهار نفری هستند که در دی ماه ۱۳۹۰ توسط ماموران امنيتی اهواز بازداشت شدند.

سخنگوی «همبستگی جهانی مسیحیان» یک نهاد مدافع نوکیشان مسیحی پیشتر در مورد آزار و اذیت نوکیشان مسیحی گفته بود که این روند از آغاز سال ۲۰۱۲ در ایران به شکل قابل ملاحظه‌ای افزایش یافته است. به گفته وی هر مسلک، آیین و یا اعتقاد دیگری که با مذهب رسمی ایران یعنی شیعه اثنی عشری تفاوت داشته باشد به عنوان مخالفت و تهدیدی علیه حکومت تلقی می‌شود.
XS
SM
MD
LG