لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۱۹

گوگوش سبز می خواند


دوستداران گوگوش می توانند جديدترين آهنگ های او را که در قالب آلبومی با نام «حجم سبز» منتشر خواهد شد از طريق راديو فردا بشنوند. گوگوش در گفت و گويی اختصاصی با راديو فردا که به زودی متن کامل آن را در همين جا خواهيد خواند بيشتر درباره فعاليت های جديدش حرف زده و به آلبوم اخيرش پرداخته است.

راديو فردا از اسپانسرهای کنسرت خانم گوگوش است که در تاريخ ۲۳ مارس در دبی برگزار می شود.


ده سال از روزی که گوگوش بار ديگر به صحنه موسيقی پاپ ايران بازگشت می گذرد. او تا امروز پنج آلبوم منتشر کرده است، پنج آلبومی که هر کدام رنگ و بوی متفاوتی داشته اند و انتظارات گروهی از دوستداران گوگوش را برآورده کرده اند.


خانم گوگوش به راديو فردا می گويد که اين آلبوم يک مجموعه از ترانه های عاشقانه است. ترانه ها و آهنگ های اين آلبوم حاصل نگاه دو نسل از ترانه سرايان و آهنگسازان ايرانی است. او در کنار همکاری با نامدارانی چون اردلان سرفراز، زويا زاکاريان و فريد زلاند از کارهای نسل امروز هم غافل نمانده و بار ديگر از بابک امينی کارهای در اين آلبوم گنجانده است. بابک امينی کار ساخت و آرانژمان تمام آهنگ های اولين آلبوم گوگوش پس از انقلاب اسلامی بهمن ۱۳۵۷ را برعهده داشت. در آن آلبوم تنها يک آهنگ با عنوان «بوی سفر» از آثار بابک بيات آهنگساز فقيد بود.

«آبی» يک از کارهای بابک امينی است که به گفته گوگوش هشت سال پيش در تورنتو اجرا شد و چون فرصت عرضه آن در آلبوم های بعدی فراهم نشد بسيار « مهجور » ماند. با اين وجود دو سال پيش گوگوش ويديوی «آبی» را روانه بازار کرد. شنوندگان گوگوش هم می توانند اين ترانه را در آخرين کار گوگوش بشنوند.

به عقيده خانم گوگوش ترانه «آبی»- سروده ترانه سرايی با نام مستعار نصرت فرزانه است- هم اگر چه مطلعی تلخ دارد باز از عشق می گويد،«آسمون روی خونم آبی نيست.........» او به اين گفته اش چرايی اضافه می کند و خود پاسخ می دهد ،«چون عشق نيست......»

XS
SM
MD
LG