لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۰۷

بسکتبال ايران برای نخستين بار قهرمان کاپ آسیا شد


عکس تزیینی است
عکس تزیینی است
تيم ملی بسکتبال ايران، شنبه، با پيروزی برابر تيم ملی ژاپن برای نخستين بار عنوان قهرمانی کاپ آسيا را از آن خود کرد.
به گزارش خبرنگار مهر، تيم‌های ملی بسکتبال ايران و ژاپن از ساعت ۱۱ امروز شنبه (به وقت تهران) برگزارکننده ديدار نهايی چهارمين دوره مسابقات بسکتبال کاپ آسيا بودند. اين ديدار که در شهر توکيو برگزار شد در پايان به برتری ۵۳ بر ۵۱ تيم ایران انجاميد تا ملی پوشان بسکتبال این کشور برای نخستين بار قهرمان مسابقات کاپ آسيا شوند.
به گزارش ايسنا، پرتاب خيره کننده سه امتيازی توسط آرن داوودی، ايران، قهرمان دو دوره رقابت‌های کاپ آسيا را بار ديگر از ژاپن پيش انداخت و ايران تنها در فاصله ۱۸ ثانيه مانده به پايان بازی ژاپن را شکست داد.
در پايان چهارمين دوره رقابت های کاپ‌آسيا نفرات برتر اين دوره مشخص شدند که فادی الخطيب با ميانگين ۲۸.۳ امتياز در هر مسابقه امتيازآورترين بازيکن رقابت ها شد. صمد نيکخواه بهرامی با ميانگين ۱۷.۱ امتياز در رده چهارم قرار گرفت.
در پرتاب دو امتيازی دوسيت از فيليپين با ميانگين ۶۴.۸ درصد بهترين بود و اصغر کاردوست از ايران نيز با ميانگين ۵۷.۱ درصد در رده پنجم قرار گرفت.
در پرتاب های آزاد قطری ها برتر بودند. "کلينتون جانسون" بازيکن قطر با ميانگين ۷۷.۳ درصد بهترين بود و صمد نيکخواه بهرامی هم با ميانگين ۷۱.۴ پنجم شد.
در ريباند، آمريتپال سينگ از هند با ميانگين ۱۱.۵ ريباند در هر بازی بهترين ريباندر رقابت ها شد. اوشين ساهاکيان با ميانگين ۷.۶ يازدهمين ريابندر رقابت ها نام گرفت و پس از او اصغر کاردوست با ميانگين ۶.۱ هفدهم شد.
هندی ها در پاس منجر به گل نيز بهترين بودند. "ويشش" از هند با ميانگين ۶.۵ پاس منجر به گل بهترين اين رقابت ها شناخته شد. آرن داوودی با ميانگين ۳.۲ پاس منجر به گل نهم شد.
XS
SM
MD
LG