لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۲۲

«توافق با آژانس، تاکتيک وقت کشی ايران است»


ایلینا راس لتینن
ایلینا راس لتینن
رییس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا می گويد توافق اخير ايران با آژانس انرژی اتمی بر سر فعاليت های هسته ای آن کشور، «تاکتيک وقت کشی» تهران برای به دستيابی به توانايی هسته ای است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، خانم ايلينا راس لتینن، از حزب جمهوری خواه آمريکا و رییس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا روز سه شنبه طی بیانیه ای با ذکر اين مطلب بار ديگر بر نياز به اعمال تحريم های شديد تر عليه ايران تاکيد کرد.

صحبت های اين نماينده کنگره آمريکا در حالی مطرح می شود که هیات ایرانی برای ادامه گفت وگوهای اتمی با کشورهای پنج به علاوه یک که آمریکا هم جزو آن است، وارد بغداد شده است. این مذاکرات قرار است روز چهارشنبه برگزار شود.

ايلينا راس لتینن با تاکيد بر صداقت نداشتن ايران در گفت و گوهای پيش رو گفته که «عميقا نگران آن است که معامله با آژانس بين المللی انرژی هسته ای به عنوان يک تاکتيک جديد وقت کشی مورد استفاده رژيم ايران» قرار بگيرد «تا در فرصت به دست آمده بتواند برنامه تسليحاتی اتمی خود را پيش برده و به سلاح هسته ای دست يابد.»

اين نماينده جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا در بيانيه خود گفته است: «انگار که همه چيز مثل يک تصوير آشنا در برابر چشمانمان تکرار می شود. ده سال پيش بود که برنامه هسته ای مخفی ايران بعد از دهه ها فعاليت رژيم به دور از چشم جهانيان، توسط آژانس انرژی اتمی کشف شد.»

غرب و اسرائیل تهران را متهم می کنند که قصد ساخت بمب اتمی را دارد ولی ایران همواره این اتهامات را رد کرده و هدف برنامه اتمی خود را صلح آمیز می خواند.

ايلينا راس لتینن تهران را متهم می کند که با استفاده از بازرسی های سازمان انرژی اتمی به مدت ده سال توانست از زير تعهدات خود در برابر جامعه جهانی شانه خالی کند. وی می گوید: «با اين همه، به نظر می رسد آژانس انرژی اتمی در عزم خود بر سر صدور مجوز برای ايران در مقابل وعده های بی پايه بيشتر (از سوی ایران) مصمم است.»

مجلس سنای آمريکا روز سه شنبه، تشديد تحريم ها را عليه ايران مورد تصويب قرار داد. اين تحريم ها صنعت نفت ايران و ديگر شرکت هايی که در زمينه منابع نفت و اورانيوم با اين کشور همکاری می کنند را هدف قرار می دهند.
XS
SM
MD
LG