لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۱۷

«حمله به منزل کروبی، بازجویی خیابانی از رهنورد»


سایت های اصلاح طلب می نویسند چهارشنبه شب، منزل مهدی کروبی مورد حمله افراد لباس شخصی قرار گرفته است و این در حالی است که، زهرا رهنورد، همسر میر حسین موسوی نیز چند روز پیش در نزديکی محل سکونتش مورد هجوم و بازجويی لباس شخصی ها واقع شده بود.

به نوشته سحام نیوز، سایت نزدیک به مهدی کروبی، افرادی که «وابسته به قرارگاه شهید محلاتی بودند» چهارشنبه شب، ۱۰ شهریور، خانه مهدی کروبی را محاصره کرده و با سردادن شعارهایی بر علیه مهدی کروبی و در حمایت از رهبری، اقدام به پرتاب سنگ و پاشیدن رنگ بر دیوارهای ساختمان محل سکونت مهدی کروبی نمودند.

سحام نيوز در این مورد می افزاید در پی نامه اعتراض آميز شب گذشته فاطمه کروبی به آيت الله خامنه ای و همچنين ترس حکومت از حضور مهدی کروبی در راهپيمايی روز قدس، از ساعت ۱۰ امشب تعداد کثيری از اراذل و اوباش بسيجی در اقدامی هماهنگ و از قبل برنامه ريزی شده، اقدام به تجمع در جلوی ساختمان محل سکونت مهدی کروبی نمودند.

فاطمه کروبی، همسر مهدی کروبی در نامه ای سرگشاده به آيت الله خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی، نسبت به اذيت و آزار خانواده اش توسط «نيروهای بسيج و سپاه» اعتراض کرده و نوشته بود: «آيا جنابعالی بنام حفظ نظام، تخريب و اينگونه رفتارها غير اخلاقی را مجاز و مشروع می دانيد؟»

همچنین مهدی کروبی از رهبران مخالفان دولت در ايران، اخیرا از شرکت خود در راهپیمایی روز قدس امسال خبر داد و گفت در مورد تشکیل هسته های اولیه و برنامه ریزی برای این روز درحال مشاوره است و نتیجه اعلام خواهد شد.

به نوشته سحام نیوز ، افرادی که به منزل مهدی کروبی حمله کردند شعارهايی نظیر «وای اگر خامنه ای حکم جهادم دهد» و «آمريکا، کروبی، پيوندتان مبارک» سر می‌دادند.

حمله به منزل آقای کروبی در حالی صورت گرفته است که وب‌سایت کلمه، سایت نزدیک به میر حسین موسوی نیز روز چهارشنبه نوشت که زهرا رهنورد، چند روز قبل «در نزديکی محل سکونتش مورد هجوم و بازجويی لباس شخصی ها قرار گرفته است».

به نوشته کلمه، سایت نزدیک میر حسین موسوی، زهرا رهنورد ، «چند روز پيش، پس از خروج از منزل مسکونی‌اش و تنها چند متر آنسوتر از محل زندگی‌اش مورد هجوم و بازجويی لباس شخصی‌ها قرار گرفت».

به نوشته این سایت اصلاح طلب، «بازجو هايی که مشخص نيست از سوی چه نهاد يا سازمانی رهنورد را در خيابان مورد بازجويی قرار داده بودند، فرياد زدند طفره نرو ! تو دروغ می گويی ، جواب سوال های ما را بده که زمان انقلاب کجا بودی و چکار می کردی؟»

کلمه می افزاید خانم رهنورد پاسخ داد: « من به بازجويی خيابانی جواب نمی دهم ، من يک زن مبارز و آزادی طلب هستم ، اگر واقعا علاقمند به شنيدن پاسخ های من هستيد ،به جای بازجويی در خيابان ، يک روز به دفترم بياييد و لااقل من را در دفترم بازجويی کنيد و نه در خيابان».

این حمله‌ها در حالی صورت گرفته است که ميرحسين موسوی و مهدی کروبی، روز چهارشنبه در ديدار با يکديگر بار ديگر نسبت به عملکرد دولت انتقاداتی را مطرح کردند.
XS
SM
MD
LG