لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۰۷:۴۴

شکسته شدن در دانشگاه امیرکبیر در پی ممانعت از ورود کروبی


مهدی کروبی به هنگام حضور در دانشگاه همدان
مهدی کروبی به هنگام حضور در دانشگاه همدان
فشار دانشجویان معترض به ممانعت از ورود مهدی کروبی و همرانش به دانشگاه امیرکبیر تهران، موجب شکسته شدن در اصلی این دانشگاه شد.

آقای کروبی و همراهانش از جمله غلامحسین کرباسچی، امروز شنبه برای تشریح دیدگاه‌ها و برنامه‌های این نامزد اصلاح‌طلب انتخابات ریاست جمهوری دهم در دانشگاه امیر کبیر تهران حضور یافتند.

سخنرانی آقای کروبی با برنامه‌ریزی ستاد دانشجویی حامی وی و حمایت برخی از تشکیلات دانشجویی مانند تحکیم وحدت قرار بود برگزار شود، اما آن طور که بهاره هدایت از اعضای شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت به رادیو فردا می‌گوید، مسئولان دانشگاه حاضر به همکاری و صدور مجوز برای این نشست نشدند.

مسئولان دانشگاه همچنین برای جلوگیری از ورود مهدی کروبی و همراهانش، در اصلی دانشگاه را بستند ولی به گفته خانم هدایت، جمعیتی در داخل و خارج دانشگاه با فشار آوردن به در اصلی واقع در خیابان حافظ، موجب شکسته شدن آن شدند.

به گفته این فعال دانشجویی، پس از شکسته شدن در اصلی دانشگاه، آقای کروبی، که خود در صف مقدم تجمع کنندگان قرار داشت، وارد دانشگاه شد و با حضور در مسجد دانشگاه به ایراد سخن پرداخت.

خبرگزاری ایلنا نیز گزارش داد که فشارها به حدی بود که درب اصلی دانشگاه اميرکبير شکسته شد و کروبی به همراه کرباسچی و خيل عظيمی از دانشجويان وارد دانشگاه شدند.

خانم هدایت همچنین در گفت‌وگو با رادیو فردا افزود که مهدی کروبی، رئیس سابق مجلس شورای اسلامی و کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری، در سخنرانی در مسجد دانشگاه امیر کبیر گفت که وی از دانشجویان حمایت می کند و پیگیر وضعیت دانشجویان بازداشتی است.

خانم هدایت همچنین گفت که سخنان وزیر علوم ایران که محدودیتی برای سخنرانی کاندیداها در دانشگاه‌ها نیست، واقعیتی ندارد و دولت نهم در مورد مسائل اقتصادی و اجتماعی نیز اظهار نظراتی کرده که خلاف واقعیت است.

خانم هدایت همچنین به رادیو فردا گفت که دانشجویان از سخنرانی آقای کروبی حمایت کردند.

مسئولان دولتی پیش از این نیز از حضور مهدی کروبی برای سخنرانی در برخی دانشگاه‌های کشور ممانعت کرده بودند و از جمله در دانشگاه همدان زمانی که آقای کروبی با ممانعت مسئولان دانشگاه روبه‌رو شد، از پشت نرده‌ها با دانشجویان سخن گفت.
XS
SM
MD
LG