لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۱۴

آیت‌الله محمدتقی خلجی به قید وثیقه آزاد شد


محمدتقی خلجی
محمدتقی خلجی
مهدی خلجی در وبلاگ خود نوشته است که پدرش، محمدتقی خلجی، روز دوشنبه، ۱۲ بهمن‌ماه به همراه شماری ديگر از زندانيان سياسی با قرار وثيقه از زندان اوين آزاد شده است.

وی افزوده است که «وثيقه سند خانه‌ پدرش در قم و تنها دارايی آیت‌الله خلجی است».

مهدی خلجی هچنین گفت: «مقامات اطلاعاتی و قضايی، هنوز هيچ اطلاعی درباره‌ی اتهامات احتمالی وی يا زمان برگزاری دادگاه او به خانواده نداده‌اند.»

پیشتر مهدی خلجی، عضو موسسه مطالعات خاور نزديک در واشينگتن، در باره دستگیری پدرش به راديوفردا گفت: «وقتی خانواده ام پرسيده اند که پدرم را کجا می برند، آنها جوابی ندادند و گفته اند که خانواده به دادگاه ويژه روحانيت مراجعه کنند و پيگير کار ايشان باشند.»

به گفته خانواده آيت‌الله خلجی، پس از انتخابات دوره دهم رياست جمهوری ايران آيت الله خلجی با سخنرانی‌های خود به‌خصوص سخنرانی در مراسم شب عاشورا ضمن تجليل از آيت الله منتظری از عملکرد اخير نظام در به کارگيری خشونت عليه معترضان انتقاد کرد و از طرفداران دولت و معترضين خواست تا راه حل مسالمت آميزی برای حل بحران اخير بيابند. پيش از اين نيروهای اطلاعاتی به وی به دليل مواضع انتقاديش هشدار داده بودند.

مهدی خلجی همچنین در وبلاگش نوشت که پاسپورت پدر به همراه کامپيوتر و سی‌دی‌ها و نيز يادداشت‌های او هم‌چنان در ضبط وزارت اطلاعات است، اما پاسپورت باقی اعضای خانواده برگردانده شده است.

پیشتر برخی از نهادهای مدافع حقوق بشر از جمله سازمان عفو بین الملل و کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران با انتشار بیانیه خواستار آزادی آیت الله خلجی شدند.
XS
SM
MD
LG