لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۰۵:۵۶

صادق محصولی جانشين فرمانده کل قوا در نيروی انتظامی شد


صادق محصولی وزير کشور ایران. (عکس: ایسنا)
صادق محصولی وزير کشور ایران. (عکس: ایسنا)

صادق محصولی، وزير کشور ایران، با حکم رهبر جمهوری اسلامی به عنوان «جانشين فرمانده کل قوا در امور نيروی انتظامی» انتخاب شد.


معاون برنامه ريزی وزارت کشور تفويض اختيارات فرماندهی کل قوا در امور نيروی انتظامی به آقای محصولی را در همايش معاونان برنامه ريزی استنداری های سراسر کشور اعلام کرد.


خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی، ايرنا، به نقل از محمد علی شاعری گزارش داد که جانشينی فرمانده معظم کل قوا در امور نيروی انتظامی با درخواست وزير کشور، و توسط رئيس ستاد کل نيروهای مسلح و موافقت آيت الله علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی که بنابر قوانين فعلی ايران فرماندهی کل قوا را نيز بر عهده دارد، انجام گرفته است.


به اين ترتيب غير از عزل و نصب فرمانده کل نيروی انتظامی که همچنان در اختيار آقای خامنه ای باقی خواهد ماند، نظارت و تصميم گيری نهايی در ساير امور نيروی انتظامی به وزير کشور دولت نهم سپرده شده است.


پیشتر در آذرماه سال ۸۴، حسن فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح از تفویض جانشینی فرماندهی کل قوا در نيروی انتظامی را به مصطفی پور محمدی نخستین وزیر کشور دولت نهم خبر داده بود.


با این حال پس از دوره وزارت آقای پورمحمدی این جانشینی به سیدمهدی هاشمی، سرپرست وقت وزارت کشور، تفویض نشد و علی کردان در عمر کوتاه ۹۰ روزه دوره وزارت کشور خود در دولت نهم نتوانست چنين حکمی را دريافت کند.


مشهورترين وزيری که رهبر جمهوری اسلامی از تفويض جانشينی خود در نيروی انتظامی به او خودداری کرد عبدالله نوری اولين وزير کشور دولت خاتمی است.


اين جانشينی، پس از استيضاح و برکناری عبدالله نوری به موسوی لاری، دومين وزير کشور دولت خاتمی تفويض شد.


آقای موسوی لاری تيرماه سال جاری در مصاحبه ای با روزنامه اعتماد اعلام کرد که دليل عدم تفویض اختيارات فرماندهی کل قوا در امور نيروی انتظامی از سوی رهبر جمهوری اسلامی آن بود که «آقای نوری گفته بود با آقای لطفيان فرمانده وقت نيروی انتظامی و آقای نقدی فرمانده وقت حفاظت و اطلاعات اين نيرو، نمی توانم کاری با نيروی انتظامی انجام بدهم.»


صادق محصولی که خود از فرماندهان سابق سپاه پاسداران به شمار می رود، هفته گذشته نيز طی ديداری با فرماندهان اين نيرو، از اسماعيل احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی تقدير کرد و گفت: «آمادگی وزارت کشور را برای رفع مشکلات نيروی انتظامی اعلام مي‌نمايم و تلاش خواهم کرد تا اين نيرو در انجام ماموريت هايش بيشتر از پيش موفق باشد.»


طرح چند مرحله ای « امنيت اجتماعی و برخورد با بدحجابی » عمده ترين فعاليت نيروی انتظامی در دو سال گذشته است.


XS
SM
MD
LG