لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۰۵

اوباما در فيس بوک به پرسش ها پاسخ می دهد


باراک اوباما قرار است روز بيستم ماه آوريل در یک پرسش و پاسخ زنده در فیس بوک شرکت کند. در این جلسه مارک زاکربرگ موسس فیس بوک و همينطور شريل سندبرگ مدير عامل اين موسسه نیز شرکت می کنند.

اين برنامه توسط صفحه فيس بوک کاخ سفيد ترتيب داده شده و مباحث آن روند احياء اقتصادی آمريکا و بودجه مربوط به اختراعات و تحقيقات است.

در اين جلسه گفتگوی زنده باراک اوباما همچنين به سئوالات علاقمندان که از طريق ديوار پستی فيس بوک و يا وب سايت رسمی کاخ سفيد، whitehouse.gov ، ارسال شوند پاسخ خواهد گفت. فيس بوک گزارش زنده اين جلسه را در روز بيستم ماه آوريل، راس ساعت ۴.۴۵ دقيقه عصر به وقت شرقی آمريکا پخش خواهد کرد.

کاخ سفيد و شرکت فيس بوک درست يک روز پس از اعلام رسمی شرکت باراک اوباما در مبارزات انتخاباتی رياست جمهوری آينده آمريکا خبر برگزاری اين جلسه را از طريق يوتيوب، پيامک های تلفنی و صفحه ويژه ای در فيس بوک منتشر کردند.

به نوشته سايت فناوری «مشبل» (Mashable) با وجوديکه باراک اوباما اولين رئيس جمهور آمريکا است که در کارزار انتخاباتی و دوران رياست جمهوری خود از برتری ها و امتيازات رسانه های اجمتاعی مدرن استفاده کرده است ولی اولين رئيس جمهوری نيست که در يک برنامه زنده فيس بوک شرکت می کند.

جورج بوش، رئيس جمهور سابق آمريکا، در ماه نوامبر و همزمان با برنامه های تبليغاتی برای معرفی کتاب خاطرات خود در يک برنامه زنده در دفتر مرکزی موسسه فيس بوک شرکت کرد.

به نظر می رسد که بخشی از انگيزه های برگزاری جلسه گفتگو و پرسش و پاسخ زنده آقای اوباما در دفتر فيس بوک جهت دادن ( کاناليزه کردن) مراجعات مثبت به صفحه کاخ سفيد در فيس بوک است.

در حال حاضر صفحه فيس بوک کاخ سفيد چيزی نزديک به يک ميليون مراجعه مثبت دارد در حاليکه تعداد مراجعات مثبت به صفحه شخصی باراک اوباما روی فيس بوک حدود ۱۹ ميليون است. آگهی مربوط به برگزاری اين جلسه در صفحه فيس بوک کاخ سفيد مشخصا مراجعات مثبت را برای اين صفحه برجسته کرده و مورد تاکيد قرار داده است.
XS
SM
MD
LG