لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۱۷

رکسانا صابری به اعتصاب غذا پایان داد


رکسانا صابری
رکسانا صابری
رضا صابری روز چهارشنبه در گفت و گویی با رادیو فردا گفت که دخترش، رکسانا، از دو روز پیش اعتصاب غذای خود را متوقف کرده است.

آقای صابری گفت این خبر را شب سه شنبه دخترش به وی اعلام کرده است.

به گزارش رویترز آقای صابری روز سه شنبه گفته بود که رکسانا صابری، خبرنگار ایرانی-آمریکایی به دلیل اعتصاب غذا به شدت ضعیف شده است.

رضا صابری افزوده بود که «خانواده رکسانا از وی خواسته بودند تا اعتصاب غذای خود را متوقف کند.» رکسانا صابری به جرم جاسوسی برای آمریکا به هشت سال زندان محکوم شده است.

رکسانا صابری سی و دو ساله که در زندان اوین به سر می برد، از روز اول اردیبهشت‌ماه در اعتراض به حکمش دست به اعتصاب غذا زده بود.

این در حالی است که پیشتر قاضی حسن حداد، معاون امنيت دادسرای عمومی و انقلاب تهران، اعتصاب غذای رکسانا صابری را تکذيب کرده بود.

وزير خارجه ايران روز یک‌شنبه در ديدار با همتاى ژاپنى خود گفته بود که راى صادره عليه ركسانا صابرى، خبرنگار ايرانى – آمريكايى، با «عدالت و رافت انسانى» مورد تجديدنظر قرار مى‌گيرد.

ركسانا صابرى در شش سال گذشته در ايران به سر برده و براى شبكه‌هاى خبرى از جمله بى‌بى‌سى و راديو ان‌پى‌آر گزارش تهيه مى‌كرد.

مقامات ایران در ابتدا با تأیید بازداشت خانم صابری از ذکر اتهام این خبرنگار آزاد خودداری کرده و تنها به این نکته اشاره می‌کردند که او از سال ۱۳۸۵ شمسی بدون مجوز وزارت ارشاد در ایران فعالیت کرده است.
XS
SM
MD
LG