لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۵۶

نخستین ملاقات کرمی با خانواده اش پس از سه ماه بازداشت انفرادی


حدود هشتاد تن از فعالان مدافع حقوق زنان و فعالان سياسى در نامه ای به رییس قوه قضاییه خواستار رسيدگى به وضعيت محبوبه كرمى، يكى از فعالان حقوق زن در كمپين يك ميليون امضاء، در زندان شده اند.
حدود هشتاد تن از فعالان مدافع حقوق زنان و فعالان سياسى در نامه ای به رییس قوه قضاییه خواستار رسيدگى به وضعيت محبوبه كرمى، يكى از فعالان حقوق زن در كمپين يك ميليون امضاء، در زندان شده اند.
شمارى از فعالان كمپين يك ميليون امضا در نامه اى سرگشاده به صادق آملى لاريجانى، رياست قوه قضائيه جمهورى اسلامى، خواستار پايان دادن به وضعيت بلاتكليف فعالان حقوق زن شدند.

در اين نامه سرگشاده كه به امضاى حدود هشتاد تن از فعالان مدافع حقوق زنان و فعالان سياسى رسیده است، امضاء كنندگان خواستار رسيدگى به وضعيت محبوبه كرمى، يكى از فعالان حقوق زن در كمپين يك ميليون امضاء شده اند.

محسن كرمى، برادر محبوبه كرمى در گفت و گو با راديو فردا از انگيزه انتشار اين نامه و وضعيت خواهرش پس از ماه ها بازداشت مي گويد. وی براى اولين بار روز سه شنبه با خواهرش ملاقات داشته است.



محسن كرمى: مدتى طولانى يعنى حدود سه ماه از بازداشت خواهرم مى گذرد كه بيشتر روزهاى اين سه ماه را در بند انفرادى به سر برده است و حتى پس از اين كه بازجويى هاى اوليه او به پايان رسيده و آخرين دفاع خود را در دادسراى اوين انجام داده، باز هم او را به زندان انفرادى منتقل برده اند و ۲۰ روز ديگر در زندان انفرادى بوده تا روز سه شنبه كه به بند عمومى منتقل شده است.

چه اتهامی به ايشان تفهيم شده است؟

اتهام ايشان در رابطه با فعاليت هايى است كه در كمپين داشته و اين فعاليت به عنوان اتهام تلقى شده است. عضويت در مجمع فعالان حقوق بشر به عنوان اتهام دوم و شركت در تجمعات غير قانونى به عنوان اتهام بعدى مطرح شده است.

شما با ايشان به طور مرتب ملاقات داشته ايد؟

خير، خواهرم از روزى كه بازداشت شده اصلاً اجازه ملاقات نداشته تا روز سه شنبه كه بند عمومى منتقل شده است. من تازه از طريق كابين توانستم به شكل تلفنى با او حرف زدم. البته تقاضاى ملاقات حضورى با او را داشتم كه به دستور دادستان اجازه دادند.
وضعيت خواهر شما از نظر جسمى و روحى چگونه است؟

از نظر روحى فشار بسيار زيادى را متحمل شده و فكر مى كنم از اين جهت آسيب ديده و به مداوا نياز دارد، ولى از اين كه بعد از اين همه فشار به بند عمومى منتقل شده خوشحال بود.

روز برگزارى دادگاه وی مشخص شده است؟

روز سه شنبه خواهرم نامه اى را تنظيم كرده و براى بازپرس شعبه سه دادسراى مستقر در اوين يعنى آقاى كيان منش ارسال كرد و در نامه خواسته است يا در ارسال پرونده به دادگاه تسريع شود و يا قرار بازداشتى كه سه ماه از تاريخ آن مى گذرد و بعد از دو ماه بايد تمديد و يا تقليل پيدا مى كرد تجديد نظر كنند و آن را به قرار وثيقه تبديل كنند تا خواهرم بتواند تا زمان دادگاه از زندان بيرون بيايد.

ايشان وكيل هم دارد؟

بله آقاى هوشنگ پوربابايى به اتفاق خانم ها مينا جعفرى و شريف راضى وكالت پرونده را به عهده دارند، ولى تا امروز موفق نشده اند وكالت نامه خود را تسليم كنند يا در جهت دفاع اقدامى انجام دهند. در واقع وكلاى پرونده نتوانسته اند هيچ تماسى با خواهرم داشته باشند.
XS
SM
MD
LG