لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۳۶

احمدی‌نژاد در آخرين نشست هيات دولت: کار تمام نشده است


محمود احمدی نژاد (نفر وسط) همراه با اسفندیار رحیم مشایی (نفر سمت راست) و محمدرضا رحیمی.
محمود احمدی نژاد (نفر وسط) همراه با اسفندیار رحیم مشایی (نفر سمت راست) و محمدرضا رحیمی.
آخرين نشست هيات دولت دهم روز چهارشنبه در شهر مشهد برگزار شد و محمود احمدی‌نژاد که قرار است شنبه، ۱۲ مرداد، اين سمت را ترک کند به اظهارات برخی افراد درباره پايان کار دولت واکنش نشان داده و گفته است که «کار تمام نشده است».

گزارش خبرگزاری‌های ايران حاکی است که آقای احمدی نژاد در اين نشست با تشکر از اعضای هيات دولت برای آنچه که «فعاليت و خدمت» آنها در هشت سال گذشته خوانده است گفته که «پاکی، کار برای خدا، صداقت، کار برای حکومت جهانی، پافشاری بر ارزش‌ها، خدمتگزاری به مردم، ساده‌زيستی و عدم ورود به فعاليت‌های اقتصادی به نفع خود، عهد ميان اعضای دولت بود که قريب به اتفاق آنها به عهد خود وفادار بودند».

واحد مرکزی خبر در گزارشی نوشته است که رييس جمهوری اسلامی ايران به سخنان برخی افراد مبنی بر پايان يافتن فعاليت دولت دهم واکنش نشان داده و گفته است: «کار تمام نشده است، زيرا ماموريت انسان ازلی و ابدی است، تا زنده هستيم بر اصول خود پايبنديم».

وی افزوده که «دولت از روز اول هيچ ماموريتی جز زمينه‌سازی برای حاکميت امام عصر نداشت» و «هرکس عدالت‌خواه و کمال‌جو است راهی جز تلاش برای برپايی حکومت جهانی و زمينه‌سازی برای حاکميت امام معصوم ندارد و بالاترين انحراف هم معطوف کردن ذهن، قلب و انديشه انسان‌ها به غيراز اين راه است».

رييس جمهوری ايران درباره مصوبات اين نشست گفته که «در اين جلسه قرار شد، مطالعه منطقه آزاد ويژه اقتصادی در شمال شرق کشور واقع در منطقه سرخس انجام شود و لايحه آن به مجلس شورای اسلامی فرستاده شود».

اين گزارش حاکی است که محمود احمدی نژاد در پايان سخنان خود اين شعر را خوانده است:

عمری ز غم تو مردم و زنده شدم/ بر هر چه که بی تو بود بازنده شدم
زان روز که مهر تو به جانم زده شد / با عشق تو من دولت پاينده شدم

پايگاه اطلاع رسانی دولت گزارش داده که هيات دولت دهم در اين نشست از محمود احمدی نژاد تقدير کرده و «برخی از اعضاء دولت متن‌هايی را در تقدير از خدمات جهادگونه دکتر احمدی‌نژاد قرائت کردند».

بر اساس گزارش‌های منتشره، علت برگزاری آخرين نشست هيات دولت دهم در مشهد اين بوده که محمود احمدی نژاد نخستين نشست دولت خود در سال ۸۴ را نيز در اين شهر برگزار کرده بود.

خبرگزاری تسنيم از سفر محمود احمدی نژاد به مشهد با عنوان «سفر زيارتی- سياسی» ياد کرده و گفته که او قصد دارد تا خداحافظی‌اش را در مشهد رقم بزند.
XS
SM
MD
LG