لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۲۱

برگزاری مراسم یادبود علیرضا پهلوی در واشینگتن


مراسم برزگداشت علیرضا پهلوی در شهر واشینگتن
مراسم برزگداشت علیرضا پهلوی در شهر واشینگتن
یکشنبه شب به دعوت بستگان شاهزاده عليرضا پهلوی مراسمی در يادبود او در شهر واشينگتن برگزار شد.

ليلا نوريان، يکی از کسانی که در اين مراسم حضور داشته، در اين باره به رادیو فردا می‌ گويد:



لیلا نوريان: مراسم از طرف خاندان پهلوی بود برای بزرگداشت شاهپور عليرضا پهلوی و يک گردهمايی بود که از همه هم ميهنان مان دعوت شده بود تا برای شرکت در آن به واشينگتن دی سی بيايند.

خانم نوريان، ممکن است کمی از آنچه که در مراسم ديشب گذشت، برايمان بگوييد؟ چه کسانی در اين مراسم شرکت داشتند؟ تعداد شرکت کنندگان چقدر بود؟

همه ايرانيانی که می توانستند و در قدرتشان بود از سراسر آمريکا، اروپا و حتی ايران آمده بودند. تعداد شرکت کنندگان هزاران نفر بودند. من دقيقا نمی توانم تخمين بزنم اما سالنی که مراسم در آن برگزار شد يک موزيک سنتر چهار طبقه در واشينگتن دی سی بود که گنجايش آن کاملا پر شده بود.

آيا بستگان شاپور عليرضا پهلوی هم در اين مراسم شرکت کرده بودند؟

بله. شهبانو فرح، آقای رضا پهلوی و همسرشان و فرزندانشان نور و ايمان و همچنين فرخناز پهلوی، دختر شاپور غلامرضا هم تا جايی که من ديدم بودند.

سخنرانانی که در اين مراسم شرکت کردند، چه کسانی بودند؟ و مهمترين نکاتی که در اين صحبت ها اظهار شد چه نکاتی بود؟

يکی از سخنرانان، از دوستان صميمی شاهزاده عليرضا و فردی به نام فرياد فروزان بود. يکی ديگر از سخنرانان نيز پرفسور رحيم شايگان بود. پس از آن تعدادی زيادی ويدئوهای مختلف از زندگی شاهپور عليرضا نشان داده شد. آقای ستار چند کلمه ای صحبت کردند و شعری را که خودشان سروده بودند خواندند. بعد از آن شاهزاده رضا پهلوی و سپس شهبانو فرح سخن گفتند.

از اين سخنرانان و جزييات مراسم که بگذريم، به عنوان کسی که در اين مراسم شرکت داشته، کلا حال و هوای مراسم را چگونه ارزيابی می کنيد؟

بسيار غم انگيز بود. همه کسانی که در سالن بودند همگی اندوهبار بودند. همه سياه پوشيده بودند و صدای گريه کل سالن را انباشته کرده بود. مخصوصا وقتی که ويدئوی زندگی شاهپور عليرضا را نشان می دادند همه مردم گريه می کردند.

من خودم به عنوان يک مادر فکر کردم شهبانو واقعا با بردباری و شکيبايی و استقامتی غير قابل باور، به بالای صحنه آمدند و هزاران هموطن سوگوار را که گريه می کردند تسلی دادند. به جای اينکه ما او را تسلی دهيم ايشان به ما تسلی دادند.

بخشی از صحبت های ايشان که هنوز هم در گوش من باقی مانده است اين بود که گفتند اگر پيام زندگی کوتاه پسرم باعث شد که ما به همدلی و آشتی برسيم، بايد بگويم زندگی اش خيلی پر بار بوده است. اين نکته برای من خيلی جالب بود که يک مادر پس از دست دادن دو فرزندش می تواند تا اين حد استوار باشد.
XS
SM
MD
LG