لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۰۳

ستیزه‌جویان الجزایری وابسته به داعش گروگان فرانسوی را سر بریدند


ستیره جویان اسلامگرا اروه گوردل را که راهنمای کوهنوردی بود در کوه‌های شمال الجزایر ربوده بودند.
ستیره جویان اسلامگرا اروه گوردل را که راهنمای کوهنوردی بود در کوه‌های شمال الجزایر ربوده بودند.

ستیزه‌جویان اسلامی الجزایر که نزدیک به گروه حکومت اسلامی (داعش سابق) هستند یک گروگان فرانسوی را پس از آنکه پاریس درخواست این گروه برای متوقف کردن حملات هوایی در عراق را نپذیرفت گردن زدند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، بر اساس ویدیویی که گروه «جند الخلیفه» منتشر کرده است این گروه، اروه گوردل، گردشگر فرانسوی را که روز یکشنبه به گروگان گرفته شده بود سر بریده است.

گروه «جند الخلیفه» به دولت فرانسه ۲۴ ساعت مهلت داده بود تا حملات هوایی علیه ستیره جویان گروه حکومت اسلامی را در عراق متوقف کند.

این ستیره جویان آقای گوردل را که راهنمای کوهنوردی بود در کوه‌های شمال الجزایر ربوده بودند. او اهل شهر نیس فرانسه و ۵۵ ساله بود و دارای دو فرزند است.

ویدئوی سر بریده شدن این شهروند فرانسوی همانند ویدئوهایی است که گروه حکومت اسلامی پیشتر از سر بریدن دو روزنامه نگار آمریکایی و یک امدادگر بریتانیایی در هفته‌های اخیر منتشر کرده بود، با این تفاوت که به جای نشان دادن باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا، در آن چهره فرانسوا اولاند رییس جمهوری فرانسه نشان داده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه عنوان این ویدئو که در سایت‌های ستیزه جویان منتشر شده، «پیام خون برای دولت فرانسه» است.

ویدئو با کلیپی از فرانسوا اولاند رییس جمهوری فرانسه آغاز می‌شود و سپس گوردل در حالی که زانو زده و دست‌هایش از پشت بسته شده در میان چهار شبه نظامی مسلح نقاب پوش نشان داده می‌شود.

یکی از ستیزه جویان متنی را می‌خواند که درآن اقدامات «صلیبیون جنایتکار فرانسوی» علیه مسلمانان در الجزایر، مالی و عراق تقبیح می‌شود.

این ویدئو یک روز پس از آن منتشر می‌شود که رییس‌جمهوری فرانسه وعده داد که تسلیم فشار‌ها و تهدیدهای ستیزه جویان برای پایان دادن به حملات هوایی علیه گروه حکومت اسلامی نخواهد شد.

مانوئل والاس، نخست‌وزیر فرانسه روز چهارشنبه در واکنش به انتشار ویدئوی سر بریده شدن گوردل گفت: ارزش‌های ما در خطر است.

او از اظهارنظر بیشتر در این مورد خودداری کرد، هرچند که دقایقی پیشتر تاکید کرده بود که فرانسه تا زمانی که لازم باشد به جنگیدن در عراق ادامه خواهد داد.

فرانسه نخستین کشوری است که به کارزار حملات هوایی آمریکا علیه مواضع شبه نظامیان حکومت اسلامی در عراق پیوسته و روز جمعه حملات خود را علیه این گروه آغاز کرد.

گروه حکومت اسلامی پیش از این در پیامی برای مسلمانان آنان را به کشتن شهروندان کشورهای غربی که به ائتلاف علیه این گروه پیوسته‌اند دعوت کرده بود.

XS
SM
MD
LG