لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۴۲

«۲۰۰ خودرو» در آزادراه قزوین- کرج با یکدیگر تصادف کردند


عکس آرشیوی است.
عکس آرشیوی است.

رییس پلیس راه استان قزوین خبر داد که پس از منحرف شدن یک تریلی از مسیر خود «به دلیل سرعت بالا» در شامگاه چهارشنبه ششم آبان حدود «۲۰۰ خودرو» در آزادراه قزوین- کرج با یکدیگر برخورد کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، بهرام زینلی گفت که براثر این حادثه ترافیک سنگینی به طول تقریبی ۴۰ کیلومتر در باند جنوبی آزادراه قزوین_ کرج ایجاد شد که تا ساعت ۲۴ ادامه داشت.

وی اضافه کرد: «این تریلی در ساعت ۱۸ دیروز به دلیل تخطی از سرعت مطمئنه در جاده لغزنده، از مسیر خود در باند شمالی آزادراه منحرف و وارد باند جنوبی شد».

به گفته آقای زینلی، پس از ورود این تریلی به باند جنوبی، ۲۰۰ دستگاه خودرو «به علت رعایت نکردن فاصله طولی» با یکدیگر برخورد کردند.

به گفته پیمان نامدار، رییس مرکز فوریت‌های پزشکی استان قزوین، در این حادثه ۲۸ نفر مصدوم شدند که دو نفر درمحل حادثه مداوا شدند و بقیه به بیمارستان انتقال یافتند.

در همین حال به گزارش خبرگزاری مهر شامگاه چهارشنبه به دلیل بارش باران و لغزندگی سطح جاده، بیش از ۱۰ تصادف در آزاد راه قزوین- کرج رخ داد که «دهها» نفر مجروح شدند.

هر ساله تعداد زیادی از شهروندان ایرانی و برخی از اتباع خارجی در تصادفات رانندگی ایران کشته و مجروح می‌شوند.

روز یکشنبه ۲۶ مهر در تصادف یک کامیون حمل میوه، یک مینی‌بوس و یک پیکان در جاده قدیم قم به تهران ۱۸ تبعه افغان و دو ایرانی کشته شده و ۱۰ ایرانی نیز مجروح شدند.

خردادماه نیز سقوط يک اتوبوس مسافربری حامل گردشگران عراقی به دره‌ای در جاده چالوس و در منطقه سياه‌بيشه، ۲۵ کشته و ۱۵ زخمی بر جای گذاشته بود.

سازمان پزشکی قانونی ایران، در مهرماه آمار قربانیان تصادفات ۱۴ سال اخیر در ایران را ۳۱۵ هزار تن اعلام کرده بود.

XS
SM
MD
LG