لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۵۶

وزير بهداشت: رها کردن بيماران در اطراف تهران به هيچ وجه واقعيت نداشت


مرضيه وحيد دستجردی، وزير بهداشت جمهوری اسلامی ايران
مرضيه وحيد دستجردی، وزير بهداشت جمهوری اسلامی ايران
در حالی که مقام های قضايی از بازداشت شش نفر به اتهام رها کردن سه بيمار در اطراف تهران خبر داده اند، وزير بهداشت ايران گفته که موضوع رهايی بيماران در بيابان های اطراف تهران به هيچ وجه واقعيت نداشت.

منابع خبری ايران روز شنبه، سوم ارديبهشت، خبر دادند که دو بيمار بيمارستان امام خمينی «به دليل ناتوانی در پرداخت هزينه‌های درمان» خود در بيابان‌های اطراف تهران رها شده ‌اند. تلویزیون دولتی ایران نیز در یک هفته گذشته گزارش هایی زیادی درباره این موضوع پخش کرده است.

به دنبال انتشار اين خبر، عباس جعفری دولت آبادی، دادستان عمومی و انقلاب تهرا از بازداشت شش نفر و تحت تعقيب قرار گرفتن يک نفر ديگر در ارتباط با اين حادثه خبر داد. همزمان مدير بيمارستان امام خمينی که وابسته به وزارت بهداشت است از کار برکنار شد.

انتشار اين اخبار با واکنش مرضيه وحيد دستجردی، وزير بهداشت جمهوری اسلامی ايران روبرو شده و وی با تکذيب اين اخبار گفته است: «موضوع رهايی بيماران در بيابان های اطراف تهران به هيچ وجه واقعيت نداشت.»

وی گفته است: «وزارت بهداشت به عنوان مدعی و شاکی خصوصی وارد قضيه شده است.»

وزير بهداشت ايران در عين حال خواستار «دقت» روسای دانشگاه ها و نظارت جدی آنها به بخش های مختلف بويژه بخش های درمانی شده و گفته است: «نبايد بگذاريم بهانه به دست کسانی بيفتد که می خواهند زحمات خالصانه خادمان نظام سلامت را زير سوال ببرند.»

روزنامه ها و خبرگزاری های ايران در روزهای اخير به نقل از دادستان تهران از رها کردن سومين بيمار بيمارستان امام خمينی که مبتلا به آلزايمر است در اطراف بيابان های تهران خبر داده اند.

عباس جعفری دولت آبادی گفته است: «متهم اصلی دستگير شده ولی چون سومين بيمار يک پيرزن مبتلا به آلزايمر است روند بررسی پرونده کند‌تر پيش می رود.»

وی افزوده است: «در اين پرونده به سراغ بهزيستی و آسايشگاه کهريزک هم می رويم و آنها بايد در اين مورد پاسخگو باشند.»

به رغم دخالت مقام های قضايی در پرونده رها کردن بيماران فاقد توان مالی در اطراف تهران، مسئولان وزارت بهداشت جمهوری اسلامی همچنان به انکار اين موضوع می پردازند.

در همين زمينه، يکی از معاونان وزير بهداشت در گفت و گو با شماره ۱۱ ارديبهشت روزنامه «جام جم» چنين اخباری را به شدت تکذيب کرد و هدف از انتشار «اين ماجراها را تخريب وزارت بهداشت» دانسته است.

جام جم با اشاره به «حاشا کردن» و اظهارات متناقض مقام های وزارت بهداشت نوشته است: از اين اظهارات چنين برمی آيد که آن ها نه تنها خود را مقصر و مسئول ماجرای رها کردن بيماران نمی دانند، بلکه مدير بيمارستان امام را نيز «مقصر حوادث اخير نمی‌دانند و تنها برای ساکت کردن رسانه‌ها و روند قبلی تعويض مديريت، مدير اين بيمارستان را برکنار کرده‌اند.»
XS
SM
MD
LG