لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۳:۲۹

سه مامور نیروی انتظامی ایران «در شهرستان خاش کشته شدند»


فرمانده نیروی انتظامی سیستان و بلوچستان از کشته شدن سه مامور نیروی انتظامی و زخمی شدن یک مامور در شامگاه سه‌شنبه در اثر حمله به گفته او «اشرار مسلح» به یک ایست و بازرسی در شهرستان خاش خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس، حسین رحیمی فرمانده نیروی انتظامی سیستان و بلوچستان گفت که در ساعت ۲۱ سه‌شنبه هفتم اردیبهشت ماموران نیروی انتظامی در سطح شهر خاش مشغول عملیات ایست و بازرسی بودند که «ناگهان یک گروه از اشرار مسلح» به آنان حمله کردند.

به گفته آقای رحیمی، در این حمله سه مامور نیروی انتظامی کشته شده‌اند و یک مامور زخمی شده است.

خبرگزاری مهر نیز خبر داده که «اشرار مسلح سوار بر یک خودروی سواری» به این ماموران نیروی انتظامی تیراندازی کرده‌اند.

استان سیستان و بلوچستان ایران در سال‌های اخیر شاهد نا‌امنی بوده و به دنبال درگیری‌های متعدد میان گروه‌های مسلح مختلف با نیروهای امنیتی و انتظامی و ترور برخی افراد، ده‌ها نفر کشته و زخمی شده‌اند.

دوستعلی جلیلیان، فرمانده انتظامی ایرانشهر روز ۱۲ فروردین خبر داده بود در جریان درگیری بین پلیس و افراد مسلحی که وی آنها را «اشرار» خوانده، رییس اداره جرائم جنایی این شهر کشته شده است.

از سوی دیگر، با وجود اینکه در سال‌های گذشته کمتر گزارشی از حضور تیم‌های وابسته به سازمان مجاهدین خلق در شرق ایران گزارش شده است، محمد مارانی فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه پاسداران روز ۱۵ فروردین از انهدام به گفته او «یک تیم شرارت» مرتبط با سازمان مجاهدین خلق در استان سیستان و بلوچستان، خبر داده بود.

به گفته فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه، در این عملیات «احمد صحویی» فرمانده این تیم به همراه چهار نفر دیگر از اعضای این گروه در روستای چانف نیکشهر کشته شده‌اند.

مقام‌های ایران بارها خواستار برخورد پاکستان با برخی گروه‌های مسلح فعال در استان سیستان و بلوچستان شده‌اند. گروه‌هایی که به گفته مقام‌های جمهوری اسلامی در پاکستان پایگاه دارند و «تروریستی» هستند.

حسن روحانی رییس جمهوری ایران در سفر فروردین ماه خود به پاکستان با اشاره به مرزهای طولانی دو کشور تاکید کرده بود موافقتنامه امنیتی که قبلا بین دو کشور امضا شده بود، «باید عملیاتی و اجرایی شود» تا ایران بتواند امنیت مرزهای خود در استان سیستان و بلوچستان را «بهتر» تامین کند.

XS
SM
MD
LG