لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۱۳

فرمانده سپاه: امیدواریم پاسخ حزب‌الله درس عبرتی برای اسرائیل باشد


فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، حمله حزب‌الله لبنان به کاروان نظامی اسرائیل در تلافی کشته شدن چند عضو این گروه و یک فرمانده سپاه پاسداران ایران را «پاسخی حداقلی» دانست.

به گزارش خبرگزاری فارس، محمد علی جعفری روز جمعه ۱۰ بهمن تاکید کرد که پاسخ جمهوری اسلامی و حزب‌الله لبنان به اسرائیل «یکی است».

پس از کشته شدن محمد علی الله‌ دادی، سرتیپ سپاه پاسداران، و شماری از اعضای حزب‌الله لبنان و همچنین جهاد مغنیه، فرزند عماد مغنیه، از فرماندهان پیشین حزب‌الله، بر اثر حمله هلیکوپترهای اسرائیلی در روزهای پایانی دی ماه، روز هشتم بهمن یک خودروی نظامی اسرائیل در مرز این کشور با لبنان هدف موشک ضد تانک قرار گرفت.

حزب‌الله لبنان با انتشار بیانیه‌ای مسئولیت این حمله را به عهده گرفته است.

فرمانده سپاه پاسداران با اشاره به این حمله گفت: «پاسخ حزب‌الله به اسرائیل پاسخ حداقلی بود که به اسرائیلی‌ها داده شد و امیدواریم این پاسخ درس عبرتی شود که دیگر این غلط‌ها را نکنند».

وی با بیان اینکه پاسخ جمهوری اسلامی و حزب‌الله لبنان «یکی است»، افزود: «ما با حزب‌الله یکی هستیم هرجا خون شهیدان‌مان در جبهه با هم ریخته شود پاسخ ما یکی است».

آقای جعفری در ادامه سخنان روز جمعه خود تصریح کرد: ‌ «اقدامی که از سوی آن‌ها انجام شد چنانچه بخواهد توسط هسته‌های حزب‌الله پاسخ داده شود آن‌ها باید منتظر پاسخ کوبنده و محکمتری نه تنها در اطراف مرزهای خود بلکه در هر کجای جهان که یک صهیونیسم اسرائیلی و یا طرفداران آن‌ها وجود دارد، باشند».

سخنان آقای جعفری در حالی است که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسراییل روز پنج شنبه ۹ بهمن ایران را مسوول درگیری‌های مرگبار روز چهارشنبه در مرز اسراییل و لبنان دانسته بود.

در همین حال، حسین امیر عبداللهیان، معاون وزیر امور خارجه ایران، روز هفتم دی از پیام ایران به آمریکا در پی کشته شدن محمد علی الله‌ دادی خبر داده و گفته بود که تهران در این پیام اعلام کرده که اسرائیل «وارد خط قرمزهای ایران شده است و باید منتظر عواقب این اقدام خود باشد».

جن ساکی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، سخنان آقای امیر عبداللهیان را رد کرده است.

رسانه‌های اسرائیل پنجم بهمن خبر داده بودند که این کشور از طریق روسیه به ایران «پیام» داده‌ است که در فکر انتقام‌گیری نباشد و ایران را در این خصوص به «آرامش» دعوت کرده‌ است.

خبرگزاری تسنیم، وابسته به سپاه پاسداران، روز جمعه تصویری از موشک «کورنت۴» که به گفته این خبرگزاری، حزب‌الله لبنان علیه نیروهای اسرائیلی به کار برده است، را منتشر کرد.

به گفته این خبرگزاری، این موشکِ ساخت روسیه سه تا چهار کیلومتر برد دارد و «از برجسته‌ترین» نوع موشک‌های ضد خودروی زرهی، تانک و نفربر به شمار می‌آید.

XS
SM
MD
LG