لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۵۴

روزنامه اماراتی «نشنال» خواستار آزادی خبرنگار خود در تهران شد


یگانه صالحی، همراه با همسرش جیسون رضائیان
یگانه صالحی، همراه با همسرش جیسون رضائیان

سردبیر یک روزنامه امارات متحده عربی روز پنجشنبه، ۱۶ مرداد، ابراز امیدواری کرد خبرنگارش در تهران که ماه گذشته به دلایل نامعلوم بازداشت شد هر چه زود‌تر آزاد شود.

یگانه صالحی که به عنوان خبرنگار خارجی برای روزنامه «نشنال» چاپ ابوظبی کار می‌کرد روز ۲۲ ژوئیه همراه با جیسون رضائیان، همسرش، که خبرنگار «واشینگتن پست» در تهران است بازداشت شد.

دو خبرنگار- عکاس که هویت آن‌ها هنوز اعلام نشده است نیز با آنها بازداشت و هم اکنون در زندان به سر می‌برند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، محمدالعتیبه، سردبیر روزنامه «نشنال» در یادداشتی که در صفحه نخست شماره روز پنجشنبه این روزنامه چاپ کرد، گفته که اعتقاد ندارد گزارش‌های خانم صالحی رویکردی ضد ایرانی داشته و وی با مسائل حساس امنیتی سر و کار داشته است.

سردبیر نشنال از خانم صالحی به عنوان خبرنگاری با «مهارت بالا» یاد کرده و گفته که گزارش‌های او به حکومت ایران کمک کرده است و این امکان را فراهم نموده که چشم اندازی از ایران به همسایگانش در خلیج فارس ارائه کند.

العتبیه تصریح کرد: «ما امیدواریم که با یگانه خوش رفتاری شده و او به زودی آزاد شود. ما خواستار بازگشت او به کاری هستیم که به خوبی از عهده‌اش بر می‌آید: گزارش درباره کشوری که عاشق آن است».

نشنال یک روزنامه انگلیسی زبان است که مالک آن، امیرنشین ابوظبی است. خانم صالحی از ژانویه امسال به طور منظم برای این روزنامه کار می‌کرده است.

مقام‌های جمهوری اسلامی ایران بازداشت خانم صالحی و سه خبرنگار آمریکایی را تایید کرده‌اند ولی هنوز دلیلی برای دستگیری آنها ارائه نداده‌اند.

یگانه صالحی شهروند ایران است و برای دریافت گرین کارت آمریکایی اقدام کرده است. جیسون رضائیان دارای تابعیت ایرانی- آمریکایی است ولی ایران گفته که تابعیت آمریکایی وی را به رسمیت نمی‌شناسد.

روزنامه آمریکایی واشینگتن پست نیز خواستار آزادی خبرنگار خود و سایر بازداشتی‌های ماه گذشته در ایران شده است.

XS
SM
MD
LG