لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۳۷

پنتاگون: ۱۰ تن از رهبران گروه «حکومت اسلامی» در یک ماه گذشته کشته شدند


سرهنگ استیو وارن، سخنگوی ارتش آمریکا در عراق
سرهنگ استیو وارن، سخنگوی ارتش آمریکا در عراق

سخنگوی ارتش آمریکا در عراق روز سه شنبه هشتم دی ماه اعلام کرد در حملات هوایی یک ماه گذشته به مواضع گروه حکومت اسلامی یا داعش، ۱۰ تن از رهبران آن کشته شدند که برخی از آن‌ها با مهاجمان حملات پاریس مرتبط بودند.

سرهنگ استیو وارن به خبرنگاران گفته که یکی از این رهبران به نام «شرف المعدن» روز ۲۴ دسامبر کشته شد. به گفته وی، این رهبر داعش همراه با چند نفر دیگر در حال برنامه‌ریزی برای انجام حملات جدید بوده است.

سرهنگ وارن افزود: «او از اعضای گروه حکومت اسلامی بود که ارتباط مستقیمی با عبدالحمید اباعود، رهبر حملات پاریس، داشت. وی در حال برنامه‌ریزی برای انجام حملات جدید علیه غرب بود».

به گفته وی، عبدالقادر حکیم نیز در میان کشته‌شدگان است که عملیات خارجی گروه حکومت اسلامی را هماهنگی می‌کرد و با شبکه مهاجمان حملات پاریس ارتباط داشت. وی روز ۲۶ دسامبر در نزدیکی شهر موصل عراق کشته شده است.

در حملات پاریس که ۱۳ نوامبر امسال رخ داد ۱۳۰ نفر کشته شدند.

سخنگوی پنتاگون می‌گوید که حملات هوایی نیروهای ائتلاف علیه گروه حکومت اسلامی در موارد اخیر موفقیت‌آمیز بوده است. ارتش عراق در روزهای گذشته توانست شهر رمادی، مرکز استان انبار، را از اشغال نیروهای داعش خارج کند.

سرهنگ وارن تصریح کرد: «بخشی از این موفقیت‌ها مرهون این واقعیت است که سازمان یاد شده در حال از دست دادن رهبرانش است».

وی در عین حال گفت که «این هنوز نشان دادن دندان» به آنهاست.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، به نظر می‌رسد که بیشتر این افراد از رهبران میانی گروه حکومت اسلامی هستند.

این گزارش می‌افزاید که یکی از رهبران کشته شده، تبعه بنگلادش بود که مدتی را نیز در بریتانیا به سر برده و به عنوان هکر با گروه حکومت اسلامی همکاری می‌کرد.

XS
SM
MD
LG